گزارش و گفتگوی اختصاصی

رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان در گفت وگو با پرسون:

روان درمانی و مشاوره یک روش درمانی تخصصی است نه یک گپ دوستانه

رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان، با اشاره به اینکه روان‌درمانی و مشاوره، صرفاً یک روش درمانی تخصصی است نه یک گفت‌وگوی معمولی یا گپ دوستانه، گفت: در دوستی، یک تمرکز متقابل دوطرفه با جنبه‌های مختلف بسیار وجود دارد، در حالیکه در مشاوره تمرکز یک‌طرفه بوده و تنها بر سلامت  مراجع متمرکز می‌شود، دوستان با یکدیگر به گردش و تعطیلات می‌روند اما مشاور و مراجع قطعاً این کار را انجام نمی‌دهند.

در این گزارش از پرسون، وضعیت اقامتگاه زنان معتاد در شیراز بررسی می‌شود و با نگاهی به چند نمونه از این زنان، درباره کیفیت زندگی این شهروندان خواهید خواند.
استاد «دانشگاه بریتیش کلمبیا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

صنایع بزرگ جهان مدیون علم «روانشناسی صنعتی» هستند/ روانشناسی صنعتی در ایران مهجور است

استاد «دانشگاه بریتیش کلمبیا» گفت: روان شناسی صنعتی نقشه راه را در مقابل شرکت ها و کارخانه های بزرگ قرار می دهد و به زبان ساده تر این علم نیازهای جامعه را شناسایی می کند و آن را در قالب یک پروژه چند منظوره در اختیار صاحبان صنعت قرار می دهد.

پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/5

برنامه شاد توانسته آموزش مجازی را آسان کند

در روزهای ابتدایی قرنطینه کرونا در ایران اسمی از یک برنامه مجازی به اسم شاد برای اموزش مجازی مدارس مطرح شد و به سرعت جای اموزش حضوری را پر کرد ، اما ایا برنامه شاد موفق عمل کرده است
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/6

آموزش مجازی رویای دانش آموزان محروم

پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم لرستان هر ساله با آغاز فصل تحصیل، دغدغه سقف‌های لرزان کلاس، نبود سیستم گرمایشی، کیف و کفش و... داشتند و اما امسال با توجه به شرایطی که کرونا پیش آورده جنس محرومیت این دانش‌آموزان نیز تا حدودی فرق کرده و دسترسی به آموزش‌های فضای مجازی برای آنها به رویا تبدیل شده است که رفع مشکلات تحصیل این دانش‌آموزان همت مسئولان و خیران را  می طلبد.