عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مهمترین اخبار

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد اماکنی که دخانیات در آنجا سرو می‌شود، جزو اماکن ممنوعه برای استعمال دخانیات هستند.
افراد به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به تغییر نام و نام‌خانوادگی خود داشته باشند و بخواهند شناسنامه خود را در این خصوص اصلاح کنند، لازم است بدانیم این موضوع مستلزم قوانینی است که باید به آن‌ها توجه کرد.
کودک ۶ ساله نهاوندی که به رودخانه خروشان گاماسیاب نهاوند افتاده بود، متاسفانه بعد از ساعت ها جستجو سرانجام پیکر بی جانش در نبود و فقدان یک دست لباس غواصی و تجهیزات غواصی، از رودخانه بیرون کشیده شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند،گفت: این میزان تردد در ایام اربعین‌ حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است.
شرکت اسنا با تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس شهری تک کابین، شمار محصولات جدید در شهر تهران را به ۹۵ رساند. این اتوبوس‌ها بخشی از قرارداد ۵۰۰ دستگاهی شرکت خودرو سازی اسنا ( از شرکت‌های عضو گروه بهمن) با شهرداری تهران است.
اتفاقات تلخ و تکان‌دهنده شامگاه چهارشنبه استادیوم آزادی در جریان یک بازی فوتبال شوکی حیرت انگیز برای جامعه ما محسوب می‌شود، اما واقعیت آن است که به نوعی مدت‌ها قبل درخصوص چنین حوادث تلخی هشدار داده شده بود.
گزارش و گفتگوی اختصاصی پُرسون از فرخد ظرفیت بکر گردشگری خراسان؛

مردم این روستای ایران مثل ژاپنی ها فعال هستند

رئیس شورای روستا فرخد با بیان اینکه ساکنین روستا به خصوص مردان و جوانان در طول سال هیچگاه بیکار نیستند، یادآور شد: بیکاری برای جوانان ما در این روستا بی معنی است و اگر بخواهم مثالی بزنم باید بگویم ما در فرخد همانند ژاپنی ها به تولید و توسعه مشغول هستیم.
هپاتیت نوعی بیماری کبدی , به معنای بروز التهاب در پارانشیم کبد است که انواع مختلفی دارد. برای اینکه بدانید هپاتیت چیست و چگونه منتقل میشود ابتدا لازم است با انواع این بیماری آشنا شوید؛ چرا که هر یک راه انتقال خاصی دارند.
«از ابتدای هفته جاری، گزینه «عجله ندارم» به دستور قضایی از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به‌نظر می‌رسد که با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهاد‌های نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، درحال‌حاضر رویکرد این نهاد‌ها به‌سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمت می‌شوند.»
هر رویکردی نسبت به حجاب برای تبدیل شدن به قانون و هنجاری که لازم‌الرعایه باشد مستلزم پذیرش نسبی مردم است، پس باید قانون را براساس خواست و توافق عمومی مردم نوشت.