مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

استفاده از معافیت مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۵/۲ نباشد.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شده است، گفت: در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون ۴۸ شناسه خدمات و بیش از ۳۷ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.
تعریف ســامانه ها و ابزارهای مالیاتی دقیق می تواند به جمع آوری مودیان جدید مالیاتی کمک شایانی کند و بدیهی است در این میان صاحبان کالاهای لوکس نیز زیــر ذره بین مالیاتی تحت پوشــش مالیات بــر کالاهای لوکس و لاکچری قرار می گیرنــد، هر چند در کنار اجرای طرح هــای مالیاتی مطلوب در کشور، بدیهی اســت در برخی از حوزه ها نیاز به بازخوانی و اصلاح برخی از قوانین و یا نحوه اجرای قوانین در بخش مالیــات داریم.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نهاد مقدس صندوق قرض‌الحسنه سال‌ها خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه داده است، اما متأسفانه امروز برخی از این صندوق‌ها به محملی برای اختفای فعالیت اقتصادی برخی صنوف تبدیل شده‌اند.
اصلاح نظام مالیاتی در راستای ایجاد شفافیت و عدالت، رویکرد جدی دولت سیزدهم بوده است؛ تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از میزان پیش‌بینی‌شده، شناسایی بیش از ۲.۷ میلیون مودی مالیاتی جدید، راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، مالیات‌ستانی بر اساس عدالت‌محوری، داده‌محوری و رضایتمندی مؤدیان، از جمله اقدامات شاخص در کارنامه دولت سیزدهم است.
اگر قرار است بخشی از ماحصل تلاش یک فرد به دولت منتقل شود و دولت -و نه فرد- در مورد نحوه خرج آن تصمیم بگیرد، فرد باید در تمامی مراحل مشارکت داشته باشد؛ در غیر‌این صورت، هر کاری که بتواند می‌کند تا ماحصل تلاشش را از دسترس دولت دور کند. تلاش در جهت جمع‌آوری مالیات بدون توجه به این اصل اساسی برای جامعه هزینه‌های بسیار زیادی خواهد داشت.
کتاب قانون مالیات می‌تواند یک ابزار بسیار مفید برای کسب و کارها باشد. آشنایی با قوانین و راهکارهای مالیاتی، در واقع به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهترین استراتژی‌ها را برای کاهش هزینه‌های مالیاتی و افزایش درآمد خود در نظر بگیرند.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براساس یکی از مصوبات این کمیسیون، وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیگیری برای تحقق کامل منابع بودجه عمومی ضرورت دارد، گفت: از جمله مهم‌ترین رویکردها در بودجه سال ۱۴۰۳، ارائه لایحه بودجه به‌صورت دوسالانه است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق با پیشنهادات دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به جهت آثار تورمی که بر مردم تحمیل می‌شود، مخالفت کرد.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۳ میلیون حساب تجاری داریم که حدود ۱۰ میلیون و چهار صد نفر از آنها اشخاص حقیقی هستند که ۹ میلیون و ۸۰۰ نفر اشخاص حقیقی انفرادی و حدود ۶۰۰ هزار نفر اشخاص حقیقی مشارکتی و حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اشخاص حقوقی است.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بخشی از جامعه پزشکی به دنبال استفاده از کارت به کارت یا پول نقد به جای کارتخوان است که برای تعدادی از آنها اخطاریه ارسال شده و بخش دیگر از پزشکان را از طریق حساب های مشکوک به تجاری، سامانه سوت زنی و بازرسی میدانی
سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به شناسایی برخی حساب‌های تجاری اینفلوئنسرها و احتمال صدور برگ تشخیص متمم برای آنها گفت: اگر این افراد اظهاراتی خلاف واقع داشته باشند مشمول جرایم کتمان درآمد (۱۰ درصد جریمه غیر قابل بخشودگی) خواهند شد.
سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه برخی از مالیات‌های تشخیصی اینفلوئنسرها مربوط به پیش از شناسایی درآمدهای این افراد بوده و سازمان در حال صدور برگه متمم است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که مالیات تشخیصی این افراد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر خواهد بود.