علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ سرمایه کشور همین جوانان نخبه خانواده ایثارگران به عنوان میراث‌دار حقیقی عالمان و دانشمندان گذشته هستند و امور باید به دست این جوانان با کفایت سپرده شود.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/7

روایت کشاورزی که بَرده «صفر» و «یک»‌ شد!

کشاورزی در یکی از روستاهای ممسنی، درآمد شش ماهش را خرج خرید یک گوشی هوشمند کرد تا فرزندش با کمک نرم‌افزار «شاد» بتواند درس بخواند. غافل از آنکه نرم‌افزار کارایی نداشت و بعد از چند ماه، معلمان مدرسه آن روستا تصمیم گرفتند به روش پیشین آموزشی باز گردند!
وزیر آموزش‌ و پرورش خانواده ها را دستیاران اصلی مدیران، معلمان و مدارس دانست و گفت: مدیران مدرسه باید از وضعیت هر یک از دانش آموزان اطلاع داشته باشند و اجازه ندهند حتی یک نفر از تحصیل بازبماند.
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ های اجتماعی در سراسر جهان است که کاربران بسیاری در ایران دارد. اگرچه به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی امکانات خیلی ویژه‌ای برای کاربرانش تدارک ندیده اما واقعیت متفاوت است.

وزیر علوم، تحقیقات غلامی با بیان اینکه شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری جزو ضروریات بوده است، گفت:‌ در واقع یک زیرساخت خوب برای تامین مالی فناوری کشور با حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه ایجاد شده است که نیاز به تقویت دارد.

جزئیات ایجاد تنوع در پایان نامه دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اعلام شد و بر اساس آن دانشجویان می توانند از کارآموزی و کارورزی داوطلبانه به جای پایان نامه استفاده کنند.

دانشمندان اعلام کردند تشخیص سریع وقوع سکته قلبی می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر مرگبار بودن این بیماری را کاهش دهد.
محققان با بررسی چگونگی آلوده شدن سلول‌های حیوانی پستانداران به ویروس "SARS-CoV-۲" و میزان حساس بودن آنها به این ویروس، ۲۶ پستاندار را که بیشتر با انسان در تماس هستند، شناسایی کردند.

نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان خبر داد:

شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان

نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان از شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان خبر داد و گفت: امروز صبح شرکت کنندگان آزمون گروه هنر به رقابت پرداختند.
نماینده سازمان سنجش در حوزه های امتحانی همدان:

شرکت بیش از 29 هزار داوطلب در آزمون سراسری امسال در همدان

نماینده سازمان سنجش در حوزه های امتحانی همدان از شرکت بیش از 29 هزار داوطلب در آزمون سراسری امسال در همدان خبر داد و گفت: اولین گروه این آزمون داوطلبان گروه هنر بودند که صبح امروز برگزار شد.