ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پنج‌ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده که از فعالیت این واحدهای فناور بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تهدید کشور آمریکا، برای قطع کردن اینترنت گفت: ما باید آمادگی داشته باشیم در صورت قطع اینترنت اگر خدمات ‌دهنده و خدمت ‌گیرنده در داخل کشور هستند، مشکلی برای شبکه و ارائه خدمت وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت:عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی بوده که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.
ماینو ابزاریست ایرانی برای تجمیع قدرت پردازش استخراج رمز ارز در داخل کشور که با استفاده از زیرساخت داخلی می‌توانید درآمدی پایدار و مطمئن داشته باشید.
مدیرکل اداره ارتباطات استان در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

فارس، پیشگام هوشمندسازی مدارس روستایی است/ برخورداری 3951 مدرسه از اینترنت پرسرعت

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری استان فارس گفت: دسترسی 3951 مدرسه به اینترنت پرسرعت را در نقاط شهری و روستایی استان فراهم کرده‌ایم. از این تعداد مدارس، 2894 مورد در مناطق روستایی و 1057 مدرسه در شهرها هستند.
رسانه‌های محلی چین اعلام کردند که دولت این کشور برای اولین بار راکتور همجوشی هسته‌ای (خورشید مصنوعی) خود را که گرمای آن حدود ۱۰ برابر خورشید می‌باشد، روشن کرده است.
یادداشت اختصاصی؛

« بیمه» و ارتباطات آیینی

ابزارهای ارتباطی و شبکه ای مختلف باعث شده که عصری جدید در تاریخ اطلاع‌رسانی و ارتباطات جمعی کلید بخورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن «سامانه جامع تجارت» برای مبارزه با فساد خبر داد.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
فیلتز؛ حریم خصوصی کاربران را تهدید می کند؟

قابلیت جدید توییتر، دردسرساز شد

شرکت توییتر با پذیرش وجود مشکلاتی در ویژگی جدید فلیتز که طی روزهای اخیر برای کاربران این شبکه اجتماعی فعال شده است، اعلام کرد آن را حل خواهد کرد.
مایکروسافت اعلام کرد یک فناوری امنیتی طراحی کرده که شرکتهای اینتل و AMD قصد دارند آن را در پردازنده های رایانه شخصی تعبیه کرده و امکان مقابله با هکرها و حملات سایبری را تقویت کنند.
محققان امنیتی ۲۱ برنامه تبلیغاتی مخرب را در گوگل پلی کشف کردند که خود را در قالب اپ بازی پنهان کرده‌اند. مرکز افتا از کاربران خواست در صورت وجود این برنامه ها، آنها را از گوشی خود حذف کنند.
عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور در گفتگو با پرسون:

تنها خروجی دانشگاه های کشور افزایش میزان بیکاری است

عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: اینکه با وجود جوانان مستعد و نخبه ایرانی ما همچنان از شایستگی و علم آنها استفاده نمی کنیم یک پارادوکس مطلق در اذهان عمومی متواتر می کند و باید بدانیم اگر همچنان بر پاشنه رانت و آقازادگی بچرخیم هرگز رنگ استقلال و خودکفایی را نمی چشیم.
با تامین زیرساخت و توسعه کسب و کارهای نوپا محقق شد؛

صعود ایران به رتبه دوم «اقتصاد نوآور» در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی

معاون مرکز مطالعات راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد ایران در هفت شاخص کلی و از بین ۱۳۱ کشور جهان، رتبه ۶۷ جهانی و رتبه دوم در اقتصاد نوآور در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی را به دست آورده است.