ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آیت‌الله رییسی در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی؛

تشکیل دولت الکترونیک در جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها بسیار موثر است

رییس قوه قضاییه گفت: افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری‌رسان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها باشد.
کاربرانی بسیاری در سراسر جهان هر روز از ایموجی‌های مختلف در چت‌های خود استفاده می‌کنند و با سریع‌ترین حالت ممکن، منظور خود را به طرف مقابل منتقل می‌کنند. آخرین نسخه ایموجی ۱۳.۱ قرار است با ۱۲۷ ایموجی جدید سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

برخلاف انتظار، عزم تویوتا برای ورود به بازار ابرخودروها جدی است. هم‌زمان با برگزاری مسابقه‌ی ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۰، نسخه‌ی پیش‌تولید از تویوتا GR سوپراسپرت با قدرت ۱،۰۰۰ اسب‌بخار نمایش داده شد.

نتایج یک بررسی امنیتی جدید نشان می‌دهد حفره‌ای خطرناک در مرورگر اینترنتی فایرفاکس موجب می‌شود تا هکرها بتوانند از طریق شبکه‌های وای فای به محتوای این مرورگر دسترسی یابند.

به‌تازگی عکس‌هایی از سوی کاربران در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود گوشی تولید داخلی که قرار است توسط اپراتور ایرانسل عرضه شود، نسخه‌ای از یک گوشی چینی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

۲۰جزء لازم توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات مستقر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر ارتباطات از استقرار بیست جز از ۲۳جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

ماهواره «پارس۱» آماده شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملکرد آزمایشی ماهواره «پارس ۱» به عنوان پیشرفته‌ترین ماهواره سنجش از دور کشور در پژوهشگاه فضایی ایران به اتمام رسید و طی هفته آینده تحویل سازمان فضایی می‌شود.
رضاخواه در تشریح طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات:

فیلترینگ موجب رشد شبکه‌های بومی نمی‌شود

نماینده مردم تهران با اشاره به عدم جامعیت قانون جرائم رایانه‌ای گفت: سوءبرداشت از مفاد این قانون باعث ضربه به کسب‌وکارهای مجازی شده است که طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات آن را برطرف می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قمار اقتصاد ناسالمی است، گفت: قمار، عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند، تبلیغ قمار اشکال دارد و سایت‌های شرط‌بندی باید تعطیل شوند.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

نیاز به گوگل بومی داریم

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما به دنبال گوگل ملی هستیم، حدود ۶۰ تا۷۰ سرویس در گوگل به روی ما بسته است، باید بتوانیم با اپلیکیشن‌های بومی جای خالی این خدمات را پر کنیم و بخش مهمی از استقلال را در فضای مجازی داشته باشیم.
پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه شامل «نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰» و «ناوی‌تک ۲۰۲۰» برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارایه اینترنت رایگان گفت: اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم را تمدید می‌کنیم تا در آموزش مجازی هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد":

منادی: هزینه اینترنت دانشجویان هم رایگان شود

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان شد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.