عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

گشنیز گیاه خوش عطری است که به شکل‌های برگ، ساقه و تخم گشنیز استفاده می‌شود و به‌واسطه داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان سرشار از خواص درمانی است و فواید آن به‌قدری زیاد است که لقب گیاه معجزه‌آسا را به آن داده‌اند چراکه برای کاهش کلسترول، درمان التهاب و مشکلات پوستی و تنظیم فشار خون کاربرد دارد و یک سبزی درمانی و همه‌فن‌حریف است.
دومین طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد‌.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف گردید.

گزارش از ساراپیرانه
زن‌ها کل می‌کشند و در صف مرتب می‌ایستند، رنگ‌های تند و زیبا در زیر نور آفتاب می‌درخشند، لباس‌ها بلند و پوشیده و خوش رنگ روستا را فرا می‌گیرند دستمال‌ها در حرکت مواج تکان می‌خورند. مراسم عروسی در قوم بختیاری جایگاه ویژه‌ای دارد.
دومین مرحله طرح ظفر در سال ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار گردید.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف شد.

گزارش از ساراپیرانه
نخستین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی در قامت رئیس‌جمهور منتخب، بعدازظهر دوشنبه (۳۱ خرداد) با حضور ۳۸۰ نماینده از رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد امسال با حدود ۱۸ میلیون رأی به عنوان رئیس دولت سیزدهم انتخاب شد.
گروهی از خدام حضرت رضا(ع)، در اولین روز حضور خود در یزد به بیمارستان‌های حضرت سیدالشهداء(ع)، شهید رهنمون، شهدای کارگر، سوانح سوختگی و افشار رفتند و با عیادت از بیماران بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها و ذکر توسل به دامان پرمهر امام‌الرئوف(ع) عطر شفابخش رضوی را برای بیماران به ارمغان آوردند.

خادمان رضوی همچنین به بخش نوزادان بیمارستان رفتند و در گوش نوزادان تازه‌متولد شده در دهه کرامت، نوای آرام‌بخش اذان و اقامه را زمزمه کردند.

توزیع تبرکی، تجلیل از کادر درمان و کارکنان بیمارستان‌ها از دیگر برنامه‌های حضور کاروان خدام‌الرضا(ع) در این مراکز درمانی بود.

گفتنی است؛ چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید یزد، در دهه کرامت، با حضور جمعی از خدام رضوی در یزد در حال برگزاری است که بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جمله 170 برنامه پیش‌بینی شده در این جشنواره بزرگ و مردمی است.
سطح استرول های خوب به نام فیتواسترول در انگورهای رسیده بسیار کمتر از انگور نارس یا غوره است. فیتواسترول برای مبارزه با تومورهای سرطانی مفید هستند زیرا فیتواسترول ها خواص ضد تومور دارند.
مهدیه کرمانی-محمدحسن ظریف منش

انتخابات ۱۴۰۰ شمارش آرا


از بامداد روز ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ شمارش آرای انتخابات بلافاصله بعد از اتمام رای گیری آغاز شد. نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بلافاصله پس از پایان رای گیری به مرور اعلام شد. فرآیند شمارش آرا در هر صندوق جهت اطمینان از صحت آمار چندین بار تکرار شده و مورد تایید ناظران قرار میگیرند.
آزاده عزیزیان

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان را در عکس‌های این آلبوم می‌بینید
عزیز بابانژاد

آبشار وارک لرستان

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان قرار دارد و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است. مسیر این آبشار از فاصله دوازده کیلومتر مانده به آبشار نوژیان از طرف خرم‌آباد از مسیر آبشار نوژیان جدا می‌شود.سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد.آبشار وارک از جاذبه های زیبای گردشگری لرستان است.
مهرگرد روستایی در شمال سمیرم با ۳۰۰ خانوار و حدود ۱۰۵۰ نفر جمعیت است که از نظر صنایع دستی در رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در سطح ملی، شناخته شده است. بافته‌های داری، بافته‌هایی هستند که از دار‌های عمودی یا افقی برای تولیداتی از جمله قالی، گبه، گلیم، زیلو، ورنی و شیرکی استفاده می‌شود و رنگ نخ‌های آن طبیعی و طرح‌های آن‌ها برگرفته از طبیعت و فرهنگ منطقه است. در این روستا ۲۰۰ بافنده در ۶۰ کارگاه در حال بافت هستند. با توجه به ظرفیت‌های دیگر این روستا از جمله طبیعت بکر و قرار داشتن در مسیر ییلاق و قشلاق ایل قشقایی، زمینه‌های مساعدی برای توسعه گردشگری و صنایع دستی این خطه وجود دارد. پنج اثراز هنرمندان روستای مهرگرد به ثبت ملی رسیده که باعث شده این روستا به عنوان روستای ملی بافته‌های داری در کشور انتخاب شود.
فروغ طاهرخانی

جشنواره آدم برفی

جشنواره ساخت آدم برفی با هدف ترویج نشاط و شادی در ایستگاه هفت تله‌کابین توچال برگزار شد.
آیین افتتاح مجموعه تاریخی و گردشگری رازی با حضور دکتر حناچی شهردار تهران و اعضای شورای شهر در شهر ری، جنب برج طغرل برگزار شد.
به مناسبت روز جهانی نجوم تصاویر زیبایی از آسمان شب و کهکشان راه شیری تقدیم نگاه علاقمندان به عکاسی شب و دنیای بی انتهای ستارگان می‌شود.
این مراسم با شکوه که از صبح روز جمعه با حضور انبوهی از شهروندان روسیه با رعایت پروتکل های بهداشتی با برپایی نمایشگاه عکس شروع شد، و پس از اقامه نماز جمعه همچنان ادامه داشت و ضیافت افطاری و توزیع اقلام فرهنگی بین حاضرین پایان بخش این مراسم بود.

دبیر انجمن دانشجویان ایرانی مسکو در سخنرانی روز قدس مسجد سرچشمه این شهر ضمن تقدیر از انار رمضانوف،امام و مفتی مسجد، که از اعضای اصلی شورای مفیان مسکو می‌باشد افزود جوانان ایرانی در مسکو در قالب انجمنی فعال و پر انرژی ضمن گرامیداشتن مناسبت های ملی و مذهبی به عنوان تنها تشکل دانشجویی رسمی ایرانی حاضر در روسیه روز جهانی قدس را نیز از خاطر نبرده و از مدتها قبل در تدارک برنامه امروز بودند که جا دارد بدینوسیله از تمامی اعضای فعال انجمن تقدیر و تشکر به عمل آید.
علی حیدری صدیق در ادامه با اشاره به آیه « أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ...؟!» و گرامیداشت یاد شهیدان عزیزمان و اشاره به اصل رجعت افزود: وعده خدا حق است و صبح و سحر آزادی قدس عزیز و فرج نزدیک خواهد بود، در وقت افطار و روز جمعه از زمان های بسیار مناسب برای دعاست از عموم مسلمین حاضر در مسجد به ویژه جوانان میخواهم دعا کنید ان شا الله به زودی تمامی مسلمانان جهان نماز جمعه ای با امامت منجی عالم بشریت در قدس آزاد، این اولین قبله مسلمانان جهان، اقامه نمایند.
انار رمضانوف، از طرف جامعه مفتیان فدراسیون روسیه با اهدای لوح یادبود از دبیر انجمن دانشجویان کشورمان در مسکو تقدیر نمود و جوانان فعال این انجمن را از مستعد ترین ایرانیان حاضر در فدراسیون روسیه که او تا بدین روز دیده خطاب کرد.
این مراسم با صرف افطار و اقامه نماز مغرب و عشا توزیع اقلام فرهنگی به پایان رسید.