خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت مالدیو به دلیل جنگ علیه غزه ورود دارندگان گذرنامه اسرائیل به این کشور را ممنوع کرده است.

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) درباره تحولات جنگ جاری در جبهه شمال فلسطین اشغالی، ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان و چگونگی مواجهه آن با تحولات میدانی، تاکید کردند که مقاومت تاکنون تنها از پنج درصد از تسلیحات خود استفاده کرده است.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به شدت اختلافات میان مقامات صهیونیست در مورد جنگ علیه نوار غزه و پیامدهای آن بر کابینه رژیم اشغالگر را به باد انتقاد گرفت.

ما به آن قله خواهیم رسید و جهان بدون صهیونیزم و فساد و خشونت را تجربه خواهم کرد و مستضعفین جهان، از غرب آمریکا گرفته تا اروپا و آفریقا و شرق آسیا و هر جا که انسانی زندگی می‌کند، به حق خود و عدالت واقعی خواهد رسید و خاطره‌ صهیونیزم و نولیبرالیزم هم به کنار خاطره کرونا خواهد رفت. به فضل خدا و یاری او.

یک کارشناس مسائل سیاسی سوریه‌ای در یادداشتی به ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی پرداخته است و تاکید می‌کند که محتوای این نامه، پاسخ دندان شکن به کسانی است که پدیده تروریسم را طبق سلیقه و خواسته خود تفسیر می کنند.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: ما از آزادی اسرا و آتش بس پایدار به منظور دستیابی به صلح و پیشرفت و حرکت به سوی «راه حل دو کشوری» حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان با بیان اینکه دخالت قدرت‌های خارجی‌ یکی از عوامل اصلی بحران در پنجاه سال گذشته این کشور است، تصریح کرد: طالبان به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را نمی‌دهد.

صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس امروز (شنبه) در پایتخت و چندین شهر پرجمعیت این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.