خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

افسر ارتش آمریکا که در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیسیتی به تازگی استعفا کرده گفت آنچه در جنگ کنونی علیه نوار غزه رخ می‌دهد نوعی پاکسازی قومی است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: دولت آمریکا از بیم واکنش تهران از تروئیکای اروپا خواسته بود تا لحن قطعنامه را تعدیل کنند.

تلویزیون سی‌ان‌ان با تحلیل و بررسی ویدئوهای مربوط به بمباران مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات توسط رژیم صهیونیستی، به این نتیجه رسیده که این جنایت نیز با استفاده از مهمات ساخت آمریکا رخ داده است.

کاخ سفید امروز(پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا به همراه ۱۲ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند توافق آتش‌بس را بپذیرند.

رئیس‌جمهور عراق، ایران را همسایه بسیار مهم کشورش دانست و روابط دو کشور را خوب و مستحکم و در حال توسعه مستمر توصیف کرد.

منابع صهیونیستی با اشاره به خسارت‌های شدیدی که بخش صنعت این رژیم در شمال فلسطین اشغالی بر اثر عملیات‌های حزب‌الله متحمل شده اعلام کردند شرکت‌های صنعتی در شمال از ترس حملات حزب‌الله یا تعطیل شده‌اند یا فعالیت‌های خود را به مکان‌های دیگر منتقل کردند.
نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام به المانیتور گفت: در قطعنامه «اثر مخربی» بر تعامل آینده خواهد داشت.

در گفت و گوی تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفا از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.