ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال حاضر هر ساعت ۱۷ تا ۲۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می کنیم، ‌گفت: ماهانه ۸ تا ۹ کیلوگرم توان تولید داریم تا به ۱۲۰ کیلو پیش بینی شده در قانون برسیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
محمدجواد ظریف با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی در صحنه دیپلماتیک هیچ وقت کم نمی‌آورد، گفت: چون حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده، من واقعا او را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریست ها بلکه قهرمان تلاش برای صلح می دانم.
مجلسی در گفت و گو با پرسون؛

تحریم ایران برای کشور عراق اهمیت ندارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعید نیست که ترامپ در روزهای آخر ریاست خود به نوعی جنگ راه‌اندازی کند و بایدن را در عمل انجام شده قرار دهد.
بازتاب جهانی واکسن کرونای ایرانی:

از بایکوت خبری تا شکست رسانه‌های غربی

علی‌رغم تلاش‌های بسیار رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و رسانه‌های معاند برای بایکوت و تحریف خبر تولید و تست اولین واکسن کرونای ایرانی، این رسانه‌ها نتوانستند این حقیقت زیبا را که واکسن ایران نتیجه بخش بوده و هیچ آثار و علائم منفی هم به جا نگذاشته است را کتمان کنند.
سفارت ایران در فرانسه از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه، نقاب از چهره خشونت گرا و افراطی دولت آمریکا بردارند و مسئولیت کیفری آمران، معاونان و مباشران شهادت شهید سردار سلیمانی را مشخص کنند.
سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: متهمین اصلی آمر و عامل آمریکایی در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده است.
برخی مدیران فرودگاهی به دنبال ازسرگیری پروازهای این ایرلاین تقریبا ورشکسته هستند و این در حالی است که لوفت‌هانزا در همراهی با تحریم های آمریکا پروازهای خود به ایران را قطع کرد.
با حمایت ۱۵۰ نماینده دموکرات ایالات متحده؛

بازگشت بی قیدوشرط آمریکا به برجام

جمعی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در نامه ای خطاب به رئیس جمهور منتخب کشورشان تاکید کردند که از خواسته او برای بازگشت بدون قید و شرط به توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتقام سخت از عین الاسد شروع شده ولی ادامه دارد، گفت: ما «لبالمرصاد» هستیم؛ ما در کمین هستیم تا در موقعیت‌‌های مناسب، ضربات خودمان را به آمریکایی‌ها وارد کنیم.
کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای صدور قطعنامه ضدحقوق بشری علیه ایران را خلاف قوانین بین‌الملل دانست و از همراهی پارلمان اروپا با تروریسم اقتصادی آمریکا انتقاد کرد.
روانچی در نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل:

ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم اثبات کارایی اینستکس از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.