ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای صدور قطعنامه ضدحقوق بشری علیه ایران را خلاف قوانین بین‌الملل دانست و از همراهی پارلمان اروپا با تروریسم اقتصادی آمریکا انتقاد کرد.
روانچی در نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل:

ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم اثبات کارایی اینستکس از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای مداخله پارلمان اروپا در امور داخلی ایران را محکوم کرد و قطعنامه اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر را مضحک خواند.
در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تربیت مدرس؛

پروفسوربرات قبادیان برگزیده یک درصد دانشمندان برتر جهان و اختراعات خارجی شناخته شد

در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و بزرگداشت مقام پژوهشگران و فناوران دانشگاه تربیت مدرس که به صورت مجازی برگزار شد پروفسور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت واستاد دانشگاه تربیت مدرس در دو حوزه یک درصد دانشمندان برتر جهان و اختراعات خارجی (us patent) برگزیده شناخته شد.
مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتزیک ریاست جمهوری با تاکید بر این که اف ای تی اف با یک اراده سیاسی ملی قابل حل است، گفت: باید این مساله فارغ از گرایش‌های سیاسی و با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده بررسی و درمورد آن تصمیم گرفته شود.
نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

پیشرفت‌های علمی ایران دشمنان را عصبانی کرده است

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای و دفاعی، کشور را به سمت قوی‌تر شدن پیش برده است. البته دشمنان دردسرها، نابسامانی‌ها و رخدادهای غمباری را برای کشور ما ایجاد کردند اما واقعیت این است که مسیر رو به رشد حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است تا در عرصه فناوری‌های هوافضا، درمان بیماری‌ها، دستیابی به انواع رادیوداروها و... پیش برویم.آزار و اذیت دشمن برای توقف پیشرفت‌های چشمگیر و فعالیت دانشمندان جوان و پرتجربه‌ در کشور کاملاً مشهود است و آخرین اقدام آن‌ها که ترور ناجوانمردانه‌ شهید فخری‌زاده بود، گواه این ادعا است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه هسته‌ای اتمام حجت مجلس با دولت‌های اروپایی است چرا که نمی‌توانند نقش حمایت از برجام را بازی کرده و از آن طرف برای لغو تحریم اقدامی نکنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور ترکیه، گفت: هر جمله و حرکتی که باعث ایجاد تفرقه و دشمنی بین کشورهای مسلمان شود، تنها به نفع آمریکا، اسرائیل و استکبار است.
نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ به ریاست دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه به‌شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با پرسون:

ایران اجازه پیوند خوردن برجام با مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را نمی‌دهد

هدف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مطرح کردن مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و پیوند زدن آن با برجام خریدن زمان بیش‌تر از ایران برای پنهان کردن عیب‌های خودشان است. عیب بزرگ غرب به ویژه آمریکا این است که در چند سال گذشته کشورهای خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران را پر از اسلحه کردند و باید ابتدا این عیب را برطرف کنند.
سفیر ایران در یمن پس از اعلام تحریمش از سوی آمریکا گفت: از ترامپ قماربازتشکرمی کنم که در روزهای آخرریاستش با تحریم یک سفیراصراردارد چهره واقعی دولت ایالات متحده وعدم پایبندی این رژیم به قواعد بین‌المللی را نشان دهد.