کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در بیست و سومین سال‌روز درگذشت زنده‌یاد منصور همایونی

کتاب «سایه همایون» منتشر شد

کتاب «سایه همایون» نوشته سید جواد اشکذری توسط انتشارات «بوی شهر بهشت» شهرداری مشهد در بیست و سومین سال‌روز درگذشت زنده‌یاد منصور همایونی منتشر شد.
خانواده احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده نام‌آشنا، اعلام کردند: این شاعر صاحب سبک، به دلیل سکته مغزی روز گذشته (۱۳ مهر)، در خانه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
منیژه آرمین از تألیف جلد پایانی چهارگانه خود به نام «کسوف» خبرداد و گفت: تلاش می‌کنم نگارش جلد پایانی این چهارگانه را تا آخر سال به پایان رسانده و به ناشر تحویل دهم.
پیمان کلانتر معتمدی نویسنده و پژوهشگر اصفهانی:

ما نیاز به فرهنگ غرب و شرق نداریم بلکه خودمان معماران فرهنگیم

پیمان کلانترمعتمدی دربیست ویکم دیماه1345 درمحلّه نشاط و درخانواده ای با پیشینه فرهنگی چشم به جهان گشود.کلانترمعتمدی اصفهانی بودن خودرابه زمانی مربوط می داند که میرزاعبدالباقی طبیب اصفهانی درزمان نادرشاه افشار، جهرم فارس را به مقصد اصفهان برای همیشه ترک کرد . انتساب کلانتر در خاندان او از آنجا ریشه می گیرد که منصب کلانتری شهراصفهان دراین خانواده بطور موروثی برای چندین وچند دهه باقی بود . شخصی ازاین خاندان به نام میرزاعبدالوهاب معتمدالدوله (نشاط اصفهانی) در زمان فتحعلی شاه قاجار ، بعنوان نخستین وزیر امورخارجه ایران ، چهره سیاسی این خاندان را نیز تقویت کرد . البته نشاط اصفهانی را شاعری توانمند که پس از صائب تبریزی، نقش موثری در دوره بازگشت ادبی داشت می شناسند .
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: علاوه بر سرقت علمی و ادبی، یکی از تهدیدهای جدی در سال‌های اخیر، گسترش انتشار کتب انحرافی، فاقد مجوز و لغو مجوز شده بر بستر پلتفرم‌های فروش کتاب دیجیتال است.
مدیر انتشارات هزاره ققنوس از اجرای نذر کتاب همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری بر سرور و سالار شهیدان خبر داد و گفت: امسال این نذر در قالب کتاب‌های مکتوب و دیجیتال برگزار می‌شود.
موزه و کتابخانه «دکتر قریب» که قرار بود همزمان با زادروز زنده‌یاد بدرالزمان قریب در یکم شهریورماه با حضور او افتتاح شود، پس از درگذشت این زبان‌شناس و نویسنده فقید گشایش یافت.