کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: منابع مختلفی همچون فروش اوراق، درآمدهای حاصل از فروش نفت،اخذ مالیات و منابع حاصل از جلوگیری از فرارهای مالیاتی برای تامین اعتبار طرح حمایت معیشتی از مردم پیشنهاد شده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس، بابیان‌اینکه مجلس برای تحقق اولویت‌هایش مبنی‌بر نجات حوزه اقتصادی کشور، بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی ۱۴ طرح تدوین کرده است تاکیدکرد که تلاش‌ درجهت بهبود حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که مردم نتایج آن را در زندگی خود ببینند.
مدیرعامل شرکت کار و تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی از جذب ۱۴۲۳ نفر در این شرکت خبر داد و گفت: متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات حمایتی کرونا که پیش از این کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تا ۳۱ شهریور ماه تمدید کرده بود کم کم روبه پایان است و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تنها تا پایان وقت امروز برای ثبت نام فرصت دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
روز شنبه 29شهریورماه ۱۳۹۹ مراسم اهدای جوایز قرعه‌کشی «طرح یاری» با حضور مدیرعاملان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه‌ و صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین رئیس هیات‌مدیره بانک صادرات برگزار شد.

عارف قندی، مدیریت فروشگاه های رفاه جنوب استان تهران در گفت و گو با پرسون مطرح کرد:

خدمت به مردم و فراهم کردن آسایش، آرمان بزرگ فروشگاه های زنحیره ای رفاه

فروشگاه های زنجیره ای رفاه مدت‌هاست در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت‌هایی مختلفی با سازمان های هلال احمر، اداره راهنمایی و رانندگی و کمک به مادران سرپرست خانوار و... اجرا کرده است. رقبای موجود در عرصه فروشگاه های زنجیره ای همیشه به دنبال رقابت بهتر و پیشی گرفتن از همدیگر هستند و به نوعی می خواهند که خدمات بهتری را به مشتری ارائه کنند تا با این کار نسبت به جذب مشتری اقدام شود.
عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند تاکیدکرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون کار گروهی، داوطلبانه و نظام مند است، تکیه بر توان تعاون و شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد این اداره کل حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها است به گونه‌ای که ضمن کمک به ثبت و راه اندازی تعاونیها و در اولویت قرار دادن و پیگیری پرونده‌های تسهیلات شرکتهای تعاونی متقاضی، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز،بازدید از کلیه تعاونی‌ها و اتحادیه های فعال انجام می شود.