کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

مدیرکل امور مستمری بگیران تأمین اجتماعی:

حداقل حقوق بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان است

مدیرکل امور مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مرداد ۹۹ اجرایی شده و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وزیرکار با بیان اینکه ۳ میلیون تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی داریم، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شیوه‌نامه استقرار مسیر استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است.
سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری اعلام کرد: نیروهایی که به واسطه شرکت‌های خصوصی اقدام به ارائه خدمت در دستگاه‌های اجرایی می کنند، تحت پوشش کارفرمایی غیردولتی هستند و دستگاه‌های اجرایی هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آنها ندارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: خدمات باید به صورت شفاف به اطلاع مردم و ذینفعان برسد، این امر به ارتقای سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.
سخنگوی دولت گفت: در صورتی که نتوانیم نفت را در بازار جهانی به فروش برسانیم پیش بینی شده است با مشارکت دادن مردم در خرید نفت و فروش داخلی این درآمد محقق شود.
امسال تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی خواهند گرفت و هر نوع پرداختی کمتر از این رقم، غیرقانونی است و کارگران حق شکایت دارند.
در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است زوج‌های فاقد مسکن در صورتی که صاحب فرزند سوم شوند ۷۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. حسین کمالی در پاسخ به این سوال که ۷۰میلیون تومان چه دردی از خانواده مستاجر دوا می‌کند؟ گفت: دردی را دوا می‌کند یا نه را کنار بگذارید، چون این وام را به هیچ کس نمی‌دهند. من می‌گویم: "بچه دار نشوید هیچ خبری نیست."