محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

درحالی که هنوز یک ماه هم از پاییز نگذشته است هوای تهران برای پنجمین روز پیاپی آلوده اعلام شد. آلودگی هوا امسال نه تنها نفس‌ها را تنگ و سرفه‌ها را بیشتر می‌کند بلکه باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود.

احمد مسجدجامعی، از اهتمام چند صدساله حکومت‌ها برای پایتخت کردن تهران، از عهد صفوی تااکنون گفت و افزود، متاسفانه شهری که روزی مامن چنارها وگنجشک ها و قناتها بود به خاطر نیازهای پایتخت، خاطراتش را به دست تاریخ سپرد.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
بر اساس اعلام هواشناسی پیش بینی می شود؛

ادامه رگبارهای پراکنده باران در ۱۲ استان

امروز در ۱۲ استان از جمله استانهای مازندران، گیلان، تهران، ارتفاعات سمنان رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

این روزها شرکت‌های بین‌المللی برگزارکننده تورهای شکار، برای شکار در ایران در سال جاری فراخوان می‌دهند اما اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست امسال هم برای شکار وحوش توسط شکارچیان خارجی مجوزی خواهد فروخت یا نه پرسشی است که پاسخ به آن مستلزم گذر زمان است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه ملخ های صحرایی از اواسط مهرماه مجددا وارد ایران خواهند شد، گفت: پیش بینی می شود در این دوره بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی پر قدرت و کاهش شدید دمای هوا در برخی مناطق کشور گفت: شدت بارش‌ها در ۶ استان کشور پرخطر است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در آستانه قرار گرفتن در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت ، این شاخص هم اکنون در شرایط قابل قبول است.

پرسون گزارش می دهد؛

لزوم ممنوعیت صید ترال چیست؟

یکی از روشهای صید ، تور ترال کفی است که با وجود داشتن مضرات و اثرات زیست شناختی و فیزیکی و زیست محیطی بر بوم سازگان ، بدلیل ترکیب صید بالا کاربرد وسیعی دارد .
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید و بارش باران در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور از بعد ازظهر امروز (۲۹ شهریور) خبر داد.

تفاهم نامه همکاری در خصوص مباحث آموزش محیط زیستی بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان دو دستگاه، امضاء و بر ضرورت انجام مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

آتش سوزی های جنگلی در ایالت کالیفرنیا؛

تخریب ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) حریق موجب از بین رفتن حدود ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی در ایالت کالیفرنیا شده است