بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

قند خون بالا علائم مشخصی دارد از جمله تشنگی شدید، خستگی بیش از اندازه، تغییر وزن و غیره که اطلاع از آن می تواند حیاتی باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری؛

افزایش سرعت انتقال کرونا/ پاییز و زمستان سختی در پیش داریم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه با رفتن به سمت هوای سرد ۱۰۰ درصد انتقال ویروس بیشتر خواهد شد، گفت:‌اگر مردم نکات بهداشتی لازم را رعایت نکنند ممکن است پاییز، زمستان و روزهای بدتری داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت در رابطه با تمدید محدودیت‌های کرونایی در مناطق و شهرهای دارای شیوع بالا، گفت: تا زمان کنترل کامل بیماری درخواست ادامه محدودیت‌ها را داریم و بسته به آمارهایی که طی چند روز آینده خواهیم داشت، درخواست تمدید و تشدید برخی از محدودیت‌ها را خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز بزرگترین نقصان ما در مدیریت کرونا، برخورد محکم با قانون شکن است و این ضعفی است که داریم و اگر این ضعف را با همت والای ناجا نتوانیم مدیریت کنیم، به عنوان فرمانده عملیات مبارزه با کرونا می‌گویم که کرونا در این کشور جمع نخواهد شد.

کمردرد شایع‌ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است و مبتلایان با استفاده از استامینوفن می‌توانند این درد را تسکین دهند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد:

سهم ۵۶ درصدی اهداکنندگان مستمر در اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۵۶ درصد از خون‌های اهدایی در کشور توسط اهدا کنندگان مستمر خون(با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال) انجام گرفته است.

سلیمی در تذکر شفاهی به دیوان محاسبات کشور:

هزینه کردهای کرونایی دولت را ریز به ریز بررسی کنید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برداشت شد، اما وزیر بهداشت می‌گوید تنها ۲۷ درصد آن تخصیص داده شده است، آیا زمان ورود دیوان محاسبات نیست.
رئیس شورای شهر تهران گفت: توصیه می‌کنم که تهران به مدت ۲ هفته‌ تعطیل شود، زیرا اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم در مقابل موج‌ سوم شیوع کرونا بایستیم.

نمایندگان استان مازندران در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردند

وضعیت خطرناک است؛ جاده‌های شمال کشور را ببندید

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از نامه نمایندگان این استان به رئیس جمهور خبر داد و گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.
ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.