بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در ۴۳ شهر که در شرایط بد کرونایی قرار دارند، گفت: در صورتی که آمار، کنترل نشود، سیاست‌های پیشگیرانه با سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود بر ضرورت تدوین طرح سه فوریتی در مجلس برای تصویب قانونی سختگیرانه جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد.
این روزها بیماران قندی هر دفعه که برای گرفتن انسولین به داروخانه می روند اغلب می‌گویند نداریم یا بیشتر از یک عدد نمی‌دهند. برای بیمار دیابتی که روزی ۴۰۰ واحد انسولین می‌زند، یک عدد دردی را دوا نمی‌کند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا؛

کار برخی افراد در هتک حرمت رئیس‌جمهور غلط بود/ انتقاد متفاوت از اهانت است

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.
دانشمندان دانشگاه جورجیا با استفاده از گونه‌های متفاوت ویروس کرونا توانستند نقطه ضعف این ویروس را پیدا کنند.

بیش از ۱۶۰ سال پیش، نویسنده کتاب آناتومی گری، دکتر هنری گری، جامع‌ترین متن را در مورد بدن انسان جمع آوری کرد. با این حال، پس از ده‌ها اصلاحیه و ویرایش جدید، پزشکان هنوز در مورد چگونگی وضعیت اندام‌های بدن دست به اکتشاف می‌زنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک رشته توییت به تشریح شرایط تامین انسولین در کشور، تامین ارز آن، انواع مورد استفاده در ایران و... پرداخته است.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: درحال حاضر به طور میانگین حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متوسط هزینه بستری هر بیمار کرونایی درمراکز درمانی است که حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن درتعهدات بیمه است و سازمان از بیمه شدگان خود در این خصوص حمایت می کند.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی؛

ماسک زدن برای چه افرادی مضر است؟

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.