دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرلشکر سلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؟ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار ۹۹ با موفقیت آزمایش شد، گفت: موفق شدیم انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک شامل زیردریایی‌ها، پهپادها و موشک‌های ایرانی را در یک تمرین و عرصه واقعی نبرد با موفقیت آزمایش کنیم.
امیر سیاری در تشریح آغاز مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹

حضور زیردریایی فاتح و پهپاد سیمرغ برای اولین‌بار

امیر دریادار سیاری گفت: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا آغاز می‌شود و به‌مدت سه روز ادامه دارد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ارزش‌های دفاع مقدس را باید به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: درسی که به صدام، رژیم بعث عراق و استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس دادیم، عبرتی برای زورگویان شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش:

امنیت مان مرهون جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش از اجرای یکهزار و ۴۰۰ برنامه عمومی و تخصصی در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طی ۴۳ هفته در سطح نیروی هوایی ارتش خبر داد.
فرمانده نزاجا گفت: نقشه خوبی برای مرزها طراحی شده و در سری اول آن احداث ۱۰ پادگان ویژه پیش‌بینی شده است که اولین آن را چند روز پیش افتتاح کردیم و ۹ پادگان دیگر نیز به مرور احداث می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص): خبر داد:

بهره برداری از فاز سوم آبرسانی غیزانیه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص): مرحله پایانی آب‌رسانی به منطقه غیزانیه خوزستان افتتاح می‌شود.
معاون اسبق حقوقی ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه آمریکا از تعهد برجام خارج شده نمیتواند از ابزار فشار مکانیزم ماشه علیه ایران استفاده کند و باید این را هم اضافه کرد که ایران به تمامی تعهدات خود در این قرارداد عمل کرده و مورد حمایت دیگر کشورهای طرف این قرارداد است.

معاون امنیتی وزارت کشور در انتقاد شدید به رییس جمهور؛

با سند میگوییم مطلع بودید؛ صبح جمعه فهمیدید؟!

معاون امنیتی وزارت کشور با انتقاد از اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه صبح جمعه از موضوع گرانی بنزین مطلع شده اند، گفت: من با سند می‌گویم کِی و چه ساعتی و توسط چه کسی از موضوع با خبر شده‌اند.
پیام فرمانده معظم کل قوا به مناسبت روز پدافند هوایی؛

امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در تماس تلفنی با امیر صباحی‌فرد، سلام و قدردانی رهبر انقلاب را به خانواده‌های پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور:

نقش ارتش در حفظ امنیت و القای آرامش در جامعه بی بدیل است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: ارتش به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کارکنان مخلص و متخصص همواره موجب دلگرمی کشور بوده و نقش موثری در حفظ امنیت و القای آرامش در جامعه بر عهده دارد.
رئیس مؤسسه شهید حسن باقری گفت: نیازمندی به اقلام و تجهیزات نظامی موجب شد با تلاش و کار زیاد متخصصین به جایگاه امروز برسیم و محدودیت‌ها موجب شد تا صنایع دفاعی کشور تجهیزات، سلاح‌ها و موشک‌هایی بسازند که بسیار بهتر و کارآمدتر از نمونه‌های خارجی آنهاست و این اتفاق به برکت جنگی است که به ناحق به ما تحمیل شد.