دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جهانگیری در تماس تلفنی با آیت‌الله علوی بروجردی:

دولت به دنبال کاهش فشارها بر طبقه ضعیف جامعه است

معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان وی قرار گرفت و با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت با تمام ظرفیت به دنبال کاهش فشارها بر اقشار ضعیف جامعه است
دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس تقویت حکمرانی در حوزه ریال را از مهمترین برنامه‌های اقتصادی کشور عنوان و اعلام کرد: حکمرانی در حوزه ریال نیازمند زیرساخت اطلاعاتی کامل، فراگیر، به‌روز و در دسترس در حوزه‌های مختلف است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که ایران مجددا از دو طرف می‌خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفت‌وگوهای خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند.
رییس خانه احزاب گفت: احزاب رکن اصلی انتخابات در همه دنیا هستند ولی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش احزاب به طور کامل نادیده گرفته شده است، به همین دلیل کمیته انتخابات و حقوقی خانه احزاب در حال تهیه طرح و پیشنهادی است که نقش احزاب در انتخابات مورد بازنگری قرار گیرد.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد، تاکید کرد: این توهین‌ها نه تنها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران را در راستای مقاومتی که باید داشته باشند، متحدتر و آگاه‌تر خواهد کرد و موجب می‌شود آنها بهتر از گذشته در برابر زورگویی‌های آمریکا بایستند.
قیمت دلار در ابتدای هفته پیش ریزشی بوده و از کانال ۳۰ هزار تومان خارج شده و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است و همین موضوع باعث عرضه بیشتر دلار به بازار شد البته برخی معتقدند این روندکاهشی دلار موقتی بوده و دلال ها از این وضعیت نوسان گیری می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت‌های کنونی خودرو غیرواقعی بوده و ارتباطی با عرضه و تقاضا ندارد و ناشی از فعالیت دلالان زیر سایه بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های نظارتی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نتیجه برجام برای ما باخت و برای طرف مقابل برد بود، گفت: تکیه به بیرون برای بهبود وضعیت اقتصادی، بنیه اقتصادی را در داخل ضعیف و در مقابل هجمه‌های بیرونی آسیب‌پذیر می‌کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی، سیاسی، بین‌المللی و حقوقی برای مقابله با اقدامات جنایت‌کارانه آمریکا استفاده کرد چرا که امریکا با فشار حداکثری به دنبال تحمیل مزاکره با ایران است.
سخنگوی دولت گفت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده مبتلا به کروناست از شیوه‌هایی مانند ردیابی موبایل کنترل می‌شود و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی متوجه اش خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به طرح کمیسیون متبوع خود پیرو عادلانه تر کردن نظام توزیع سوخت برای خوردوها،گفت: در این طرح خانواری که خودرو ندارد از مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای و آزاد بنزین برخوردار خواهد شد و این مابه التفاوت به کارت یارانه سرپرست خانوار برای تهیه سبد کالا واریز خواهد شد.