دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
سخنگوی گمرک گفت: هشت میلیون تن کالا در بنادر، لنگرگاه‌ها و گمرکات مختلف کشور مدتهاست دپو شده و با تخصیص و تامین ارز، عمده این کالاها قابل ترخیص هستند.
مشاور رئیس جمهوری با اشاره به سال آخر فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: ایرانیان [در انتخابات ۱۴۰۰] کسانی را انتخاب خواهند کرد که بتوانند در مسائل اساسی و راهبردی اجماع ملی ایجاد کنند.

نمایندگان استان مازندران در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردند

وضعیت خطرناک است؛ جاده‌های شمال کشور را ببندید

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از نامه نمایندگان این استان به رئیس جمهور خبر داد و گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.
ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ویژه کرونا برای ساخت دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیوان محاسبات کشور خواست تا به این موضوع ورود کرده و صحت آن را بررسی کند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سه هفته آینده فشارها به ایران بیشتر خواهد شد؛ ما به مردم گفته و‌ می‌گوییم ریسک‌بازار ارز بسیار بالا است و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.
رئیس مجلس با بیان اینکه حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم گفت: برنامه هفتم توسعه را با توجه به نیازهای محلی خواهیم نوشت و نیازهای ملی را هم درنظر خواهیم داشت.
رییس فراکسیون سلامت و سالمندان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه فراکسیون خبر داد و گفت: آیین‌نامه اجرایی سند ملی سالمندان به زودی به دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.
رییس کل گمرک ایران از ارائه اولین لیست کالاهای رسوب شده در گمرک به بانک مرکزی خبر داد و گفت: با مجوز وزارت صمت، صاحبان مواد اولیه تولیدی که دارای کد رهگیری بوده و متقاضی ارز نیستند، می‌توانند کالاهای خود را ترخیص کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده کشورمان در خارج از کشور گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی کشور ایجاد کرده است، اما با تلاش‌های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی کشور استمرار خواهد یافت.
هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خواستار افزایش قیمت کارخانه ای خودرو با فرمول عرضه چهارچرخ ها ۵درصد زیر نرخ بازار شدند اما از آن جا که این سیاست موجب افزایش قیمت می شود کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به صراحت با آن مخالف کردند.
رییس‌کل بانک مرکزی ایران با اشاره به مثبت‌بودن رایزنی‌هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزادکردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده‌ایم.
پژمان‌فر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

دولت عمداً به دنبال انحراف پرونده «خصوصی سازی» و «پوری حسینی» است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به تلاش‌ها برای به بن‌بست کشاندن رسیدگی به تخلفات سازمان خصوصی سازی و رهایی پوری‌حسینی از اجرای عدالت هشدار داد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا را شوی سیاسی و رسانه‌ای دانست و گفت که محدودیت های بانکی از سال ۹۱ وجود داشته است.