گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

ساعتی پیش جریان آب زاینده‌رود به نصف جهان رسید و انتظار شهروندان و مسافران نوروزی برای جریان آب زاینده‌رود در اصفهان به پایان رسید.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به این که سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی یزد پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۰ راهنمای گردشگری آموزش دیده، آماده تشریح اماکن تاریخی و گردشگری به مسافران نوروزی هستند.
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از راه‌اندازی سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات گردشگری از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و جزئیاتی را از رسیدگی به ۳۸۸ پرونده شکایت در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی تشریح کرد.
ایران‌شناس فقید دانمارکی (۱۸۷۵-۱۹۴۵)، در کتاب «ایران در زمان ساسانیان» خود که یکی از منابع مهم مطالعه‌ی دوره‌ی ساسانیان به شمار می‌رود درباره‌ی نوروز و چگونگی برگزاری مراسم آن در آن برهه نوشته است.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره دوبرابر شدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام شده اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.
روستای اکنلو با قدمتی ۱۰۰۰ ساله از جمله روستاهای زیبای شهرستان کبودراهنگ بوده که در سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان معرفی شده است.
با هدف پاکسازی رودخانه باراجین؛

جشن باستانی نوروز رودها در قزوین برگزار شد

جشن باستانی نوروز رودها با هدف پاکسازی رودخانه باراجین و احیای آیین‌ها و مراسم روز ۱۳ اسفندماه با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در بند باراجین برگزار شد.
از آنجایی که درصد زیادی از هزینه سفر به کیش به رفت و آمد آن اختصاص داده می‌شود؛ از این رو در قدم اول باید دنبال تهیه ارزانترین بلیط هواپیما باشید. موارد دیگری هم وجود دارند که به کاهش هزینه سفر به کیش و هر مقصد دیگری کمک می‌کنند. استفاده از تخفیفات هتل‌ها، سفر در فصل‌های خلوت‌تر و استفاده از تفریحات رایگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در این مطلب قصد داریم سری بزنیم به زیباترین و جذاب‌ترین کاخ‌ها و باغ‌های استانبول که دیدنشان درست مانند آن است که به دل یک جنگل دیدنی بزنید و در میانه آن به کشف یک عمارت باشکوه قدیمی برسید.
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.