راهنمای سفر ارزان به جزیره کیش

از آنجایی که درصد زیادی از هزینه سفر به کیش به رفت و آمد آن اختصاص داده می‌شود؛ از این رو در قدم اول باید دنبال تهیه ارزانترین بلیط هواپیما باشید. موارد دیگری هم وجود دارند که به کاهش هزینه سفر به کیش و هر مقصد دیگری کمک می‌کنند. استفاده از تخفیفات هتل‌ها، سفر در فصل‌های خلوت‌تر و استفاده از تفریحات رایگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تصویر راهنمای سفر ارزان به جزیره کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، با افزایش بیش از حد قیمت‌ها در تمامی زمینه‌ها، راه و روش سفر ارزان قیمت به کیش هم دغدغه بسیاری از افراد شده است. از آنجایی که درصد زیادی از هزینه سفر به کیش به رفت و آمد آن اختصاص داده می‌شود؛ از این رو در قدم اول باید دنبال تهیه ارزانترین بلیط هواپیما باشید. موارد دیگری هم وجود دارند که به کاهش هزینه سفر به کیش و هر مقصد دیگری کمک می‌کنند. استفاده از تخفیفات هتل‌ها، سفر در فصل‌های خلوت‌تر و استفاده از تفریحات رایگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فوت و فن سفری ارزان به جزیره کیش

برای داشتن سفری ارزان به جزیره کیش باید به مواردی که حجم زیادی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهند، توجه کنید. یکی از مهم‌ترین مسائل به مکان مورد نظر برای اقامت مربوط می‌شود؛ برای داشتن اقامتی با کمترین هزینه ممکن باید سراغ تخفیفات هتل‌ها در فصل‌های خلوت‌تر بروید. اغلب هتل‌ها در یک بازه‌ای که از حجم گردشگران کیش کاسته می‌شود، تخفیفاتی را روی اتاق‌های خود می‌گذارند.

اما یکی دیگر از مواردی که نباید به هیچ وجه از آن غافل شوید، خرید بلیط هواپیما کیش است. قیمت بلیط هم حجم قابل توجهی از هزینه‌های یک سفر را به خود اختصاص می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود برای خرید بلیط هواپیما به مقصد کیش کمی جستجو کنید تا ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید. این کار را می‌توانید با کمی جستجو در سایت‌های مختلف و مشاهده بهترین تخفیفات انجام دهید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش با کمترین قیمت

در کنار مواردی مانند انتخاب بلیط هواپیما چارتر ارزان احتمالا انتخاب بهترین زمان برای سفر، موثرترین روش برای کاهش هزینه‌های سفر به کیش است. در پاسخ به سوال چه موقع برای داشتن یک سفر ارزان به جزیره کیش سفر کنم؟ احتمالا فصل تابستان پرتکرارترین جوابی است که می‌شنوید.

شاید در لحظه اول کمی متعجب شوید چون همیشه آزاردهنده بودن گرمای شرجی تابستان‌های جنوب کشور مشهور است. اما اگر به جای پیاده‌روی در خیابان‌ها بیشتر دوست دارید زمانتان را صرف گشت‌و‌گذار در پاساژ‌های شهر و خرید کنید، گرما به هیچ وجه اذیت‌کننده نمی‌شود. اغلب پاساژ‌ها و رستوران‌های جزیره کیش دارای وسایل سرمایشی و تهویه مناسبی هستند که خرید کردن و غذاخوردن را برای شما راحت می‌کنند.

با توجه به شرایط آب‌وهوایی موجود در جزیره، جمعیت کم‌تری از گردشگران به کیش می‌روند. در نتیجه هزینه‌های سفر هم کم‌تر می‌شوند. همچنین خیلی از هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافران بیش‌تر، خدمات خود را با قیمت مناسب و تخفیف بیش‌تری ارائه می‌دهند.

البته که این گرما اغلب در روز‌ها مشاهده می‌شود و شب‌های جزیره کیش مانند سایر مناطق جنوبی، زنده و پرشور و نشاط است. همچنین بسیاری از مناطق دیدنی این جزیره به وسایل سرمایشی و تهویه مجهز شده‌اند. از طرفی تفریحات آبی بسیار زیادی در این جزیره به چشم می‌خورند که در این فصل بسیار پرطرفدار و پر رونق هستند. به همین دلیل فصل تابستان بهترین زمان برای سفر ارزان به کیش و استفاده از تفریحات آن به حساب می‌آید.

جا‌های دیدنی و تفریحات جزیره کیش

  • دره پرتغالی: دره پرتغالی در بخش شمالی جزیره کیش و منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد. درخت کهنسال انجیر معابد در این منطقه به عقیده بسیاری از افراد خوش یمن است و پارچه‌های کوچک رنگی برای برآورده شدن آرزو‌ها به آن وصل کرده‌اند.
  • کشتی یونانی: کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش محسوب می‌شود که احتمالا آوازه آن به گوش شما هم رسیده است. این کشتی متعلق به یونانیان و ساخته شده توسط انگلستان، در سال ۴۵ بدون هیچ دلیل مشخصی در نزدیکی ساحل کیش به گل نشست. موقعیت مکانی این کشتی در ساحل هنگام غروب آفتاب، منظره جذابی را ایجاد کرده است.
  • قلعه جنی کیش: یکی از مکان‌های دیدنی کیش با افسانه‌های مختلف و بسیار، قلعه جنی است. این قلعه که بسیاری از گردشگران از وجود آن بی‌خبرند، به شکل مستطیلی و با دو برج در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد.
  • ساحل مرجانی کیش: اگر به دنبال بهترین جای دیدنی برای لذت بردن از طبیعتی زیبا و تماشای غروب خلیج فارس هستید، ساحل مرجانی کیش را توصیه می‌کنیم. انواع موجودات زیبای آبزی همچون صدف، حلزون، مرجان، شقایق دریایی، عروس دریایی و... در این ساحل وجود دارند.
  • شهر زیرزمینی کاریز: با خرید بلیط هواپیما کیش و بازدید از شهر زیرزمینی کاریز به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش در کیش سفر می‌کنید. این کاریز با سقفی پوشیده از صدف و مرجان طبیعی در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار دارد. باید بگوییم که این قنات با وسعت ۱۰ هزار مترمربع دارای امکاناتی نظیر موزه خلیج فارس، عکاسخانه، رستوران و کافه، بازارچه و... است.
  • پارک آبی کیش: یکی از جذاب‌ترین تفریحات کیش برای خوشگذرانی، پارک آبی کیش است. مدرن‌ترین تجهیزات با بخش‌های مختلف راید‌ها، شبیه ساز موج سواری و سرسره‌های آبی در این پارک قرار دارند.

برخی از افراد فکر می‌کنند که سفر به جزیره کیش فقط با پرداخت هزینه‌های زیاد امکان‌پذیر است. اما در این مطلب سعی کردیم تا با ارائه راهکار‌های مناسب، این باور را تغییر دهیم. برای داشتن سفری ارزان به جزیره کیش در وهله اول باید به دنبال تهیه بلیط رفت و برگشت با قیمت مناسب باشید که این کار با وجود تخفیفات مختلف قابل انجام است. استفاده از تخفیفات فروشگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی از دیگر راه‌های کاهش هزینه سفر هستند. مدیریت هزینه‌ها و داشتن اطلاعات کافی درباره فوت و فن سفری ارزان به جزیره کیش یک مهارت به حساب می‌آید. برای کسب این مهارت هم باید تحقیق و تجربه‌های کافی داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال داشتن یک سفر مقرون‌به‌صرفه و خاطره‌انگیز به جزیره کیش یا هر شهر و کشور دیگری هستید، قبل از آن باید درباره هزینه‌ها و مدیریت آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید.

منبع: مستر بلیط

613355