آذربایجان شرقی

مدیرعامل راه آهن کشور از آغاز فروش بلیت قطار مسافری (خاوران) تبریز_تهران ( که قرار است پنج شنبه 18 خرداد بعد از 22 سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شود) از ١٠ صبح چهارشنبه ١٧ خرداد خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله سراب، ترکمن چای خسارت نداشته و تاکنون مورد خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.
فرماندار اهر گفت: : به دنبال بارش سیل‌آسای باران و تگرگ، خسارت قابل‌توجهی به باغات، اراضی کشاورزی، واحدهای مسکونی، راه‌های ارتباطی و سایر زیرساخت‌های روستاهای شهرستان وارد شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی گفت: این استان در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم تر بهره مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان های پیشران محسوب می شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

دستگیری سارق خانه باغ‌ها در بناب

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: مأموران با انجام اقدام هوشمندانه و گشت زنی‌های هدفمند، موفق شدند سارق حرفه ای خانه باغ ها در بناب با ۲۷ فقره سرقت را شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه تندبادهای لحظه‌ای به طور موقت در آذربایجان‌شرقی فعالیت خواهند کرد، گفت: از اواسط هفته جاری سامانه‌ی بارشی فعال وارد استان می‌شود.
سرپرست سازمان میادین تبریز اعلام کرد: ماهی قرمز غیر بومی بوده و ممکن است با ورود به طبیعت به گونه ای مهاجم تبدیل و عرصه را برای گونه های بومی تنگ کند، لذا این سازمان نیز امسال هیچ مجوزی برای فروش این ماهی در مراکز عرضه و معابر شهر صادر نخواهد کرد.
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد؛

شروع به فعالیت مجدد واحد تولیدی بعد از سال‌ها تعطیلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از احیای یک واحد تولیدی بعد از 6 سال ها تعطیلی به دلیل اختلافات بانکی با ورود دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این واحد تولیدی در حال حاضر با ۲۵ درصد ظرفیت در حال فعالیت است
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از پلمب ۲ دفتر خدمات مسافرتی در تبریز به دلیل عدم رعایت مقررات، نداشتن مجوز ثبت نام تور و عدم حضور مدیر فنی خبر داد.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راهداران از شب گذشته تاکنون به ۳۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان امدادرسانی کرده اند، ادامه داد: در بارش های سه روز گذشته ۹ هزار و ۲۲۴ کیلومتر-باند از راه های استان برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها، ۲ هزار و ۹۰۳ تن نمک و شن پاشی شده است.