آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۸۰ هزار خانوار استان زیر پوشش این مجموعه است و یازده هزار نفر نیز توانمند شده به مرحله خودکفایی رسیدند و به این ترتیب از حمایت کمیته امداد خارج شدند.
در ادامه سفرهای استانی با هدف بررسی میدانی شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان؛

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی در چهل‌وهشتمین سفر استانی وارد استان آذربایجان‌شرقی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه هیئتی از معاونان و مدیران این سازمان، در چهل‌وهشتمین سفر استانی؛ امروز چهارشنبه دهم آبان ماه برای نظارت میدانی بر شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و نیز بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی، وارد استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز شد.
در جریان ۴۸ امین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

بازدید مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمارستان 29 بهمن و شعبه 5 تبریز

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و برنامه‌ریزی و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، به همراه مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌ عمومی این سازمان و مدیران درمان و بیمه استان از بیمارستان 29 بهمن تبریز و شعبه 5 تأمین‌اجتماعی تبریز و روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در این مراکز بازدید کردند.
یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای تحصیل و داشتن شغل مناسب به حضور پررنگ آنها در جامعه ‌و کاستن مشکلات اجتماعی منجر می شود، در این میان برخی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها موظف به ایجاد برخی امکانات اولیه رفاهی برای معلولان نابینا بوده و بهزیستی نیز موظف است جذب نابینایانی که تخصص و مهارت لازم را دارند در دستگاه های دولتی پیگیری کند.
رئیس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی جزو سه مرکز برتر پیوند استخوان (نیمه سازگار) در کشور است و تا به امروز تعداد ۳۹۰ پیوند در استان انجام شده است که یک سوم آن پیوند آلوژن (دهنده دیگر) است.
با نیمه تمام ماندن یک پروژه عظیم موزه‌ای صورت گرفت؛

ورود بنیاد مستضعفان برای تکمیل موزه فرش تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی از ورود موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به پروژه تکمیل موزه فرش خبر داد و گفت: این موسسه فرش‌های نفیس زیادی دارد که می‌تواند در اختیار موزه قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، گفت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.
اولین بررسی تخصصی برنامه شهر سالم مراغه توسط تیم فنی بازدیدکنندگانتیم فنی از وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برنامه شهر سالم مراغه را طی دو روز مورد بازدید قرار دادند.
شهردار تبریز گفت: با ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی و علاقه مندان به شعر و ادبیات در تبریز خواهیم بود.
نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس گفت: استان شدن شهرستان مراغه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه، کنارگذر مراغه و تکمیل آزادراه مراغه- هشترود از مطالبات مردم مراغه است که انتظار می رود در این سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اقداماتی در خصوص آنها انجام شود