زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در گفتگو با پُُرسون:

تقویت حمل و نقل از وظایف دولت و شهرداری است

زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: استفاده از ظرفیت های داخلی به منظور تامین نیازهای مدیریت شهری یک اولویت است که باید توسط تمامی شهرداران کشور مورد توجه قرار بگیرد.
تصویر تقویت حمل و نقل از وظایف دولت و شهرداری است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی امروز ظهر در یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان ها که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی، مپنا و بخش خصوصی به صورت ویژه بر روی پروژه قطار ملی کار می کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این نشست موضوع بررسی وضعیت و شرایط حمل و نقل در کلانشهرهای کشور است که عمده آن مربوط به مسائل حمل و نقل ریلی است گفت: از میزبانی شهرداری مشهد به منظور برگزاری یکصد و نوزدهمین مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور مراکز استان ها در شهر مشهد مقدس تشکر می کنم.

وی در پاسخ به خبرنگار پُرسون مشهد در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت شهرداری و تاکسی های اینترنتی عنوان کرد: موضوعات حمل و نقلی سومین دستور کار این مجمع است و قطعا در خصوص مسائل حمل و نقلی در این جلسه بحث و بررسی هایی انجام خواهد شد.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه در حال حاضرمقوله واگن به دو بخش واگن مترو و واگن ملی تقسیم می شود، گفت: در حال حاضر 85 درصد واگن ملی در داخل کشور ساخته می شود و می تواند در آینده ای بسیار نزدیک به سیستم حمل و نقلی اضافه شود.

زاکانی با اشاره به موضوع تامین واگن مترو برای شهر تهران خاطرنشان کرد: الویت اصلی ما در شهرداری تهران براساس حمل و نقل پی ریزی شده و ما در دو حوزه قطار ملی و واردات واگن همچنان فعالیت می کنیم.

وی با اشاره به موضوع تامین اتوبوس، ون و تاکسی با استفاده از توان داخلی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های داخلی به منظور تامین نیازهای مدیریت شهری یک الویت است که باید توسط تمامی شهرداران کشور مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در جریان سفر به چین فرصت مناسبی برای تامین برخی از نیازهای شهرداری تهران برای ما فراهم شده است خاطرنشان کرد: قبل از سفر به چین برای خرید اتوبوس اقدام کردیم که در گام اول رقم 347 هزار یورو و پس از چانه زنی 316 هزار یورو برای هر اتوبوس اعلام شد.

زاکانی ادامه داد: در سفر به چین با مذاکرات صورت گرفته قیمت هر اتوبوس برای ما 220 هزار یورو تمام شد که این موضوع می طلبد تا تمامی شهرداری ها با حرکت به سوی توسعه ناوگان خود، زمینه را برای بهره مندی همه کلانشهرها از این ظرفیت را فراهم کنند.

وی افزایش هماهنگی به منظور برگزاری باشکوه دهه کرامت در سراسر کشور را یکی از اصلی ترین برنامه های این مجمع برشمرد و افزود: در مسیر همکاری مشترک با آستان قدس رضوی در نظر داریم تا شرایط برگزاری باشکوه دهه کرامت را در کلانشهرها و مراکز استان ها را فراهم سازیم.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به برگزاری قوی دهه کرامت در سال گذشته خاطرنشان کرد: تلاش داریم امکانی فراهم کنیم تا محبتی که در وجود ملت ایران نسبت به ائمه(ع) آمیخته است در اوج تجلی خود قرار بگیرد.

زاکانی با اشاره به موضوع ایجاد اتحادیه شهرداران کشور عنوان کرد: براساس برنامه هفتم توسعه باید اتحادیه ای تحت عنوان شهرداران کشور ایجاد شود که این موضوع نیز در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

636430