از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب (روش های ساده خانگی و تخصصی)

چربی های داخل لوله های فاضلاب یکی از مهمترین عوامل گرفتگی های لوله ها هستند که منجر به بازگشت فاضلاب یا همان به اصطلاح بالازدن چاه می شوند. شما می توانید برای از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب از مراکز لوله بازکنی تهرانپارس یا محله خود کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.
تصویر از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب (روش های ساده خانگی و تخصصی)

به گزارش سایت خبری پرسون، چربی های داخل لوله های فاضلاب یکی از مهمترین عوامل گرفتگی های لوله ها هستند که منجر به بازگشت فاضلاب یا همان به اصطلاح بالازدن چاه می شوند. شما می توانید برای از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب از مراکز لوله بازکنی تهرانپارس یا محله خود کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

اما اگر به هر دلیلی امکان تماس با نیروهای حرفه ای و کاربلد لوله بازکنی را نداشتید، چطور می توانید چربی ها را از بین ببرید؟ یکی از این روش ها استفاده از توری های مناسب در سینک های ظرف شویی است، اما آیا با سایر روش ها برای جلوگیری از ورود چربی ها به داخل لوله ها آشنا هستید؟

دلیل گرفتگی چاه با چربی ها

چربی ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل گرفتگی چاه ها شناخته می شوند که در طولانی مدت می توانند مشکلات زیادی مثل بالازدن فاضلاب را برایتان به همراه بیاورند. برای این مشکل مراکز لوله بازکنی نارمک، تهرانپارس و سایر مناطق تهران یا حتی شهرهای دیگر ایران از برخی ترفندها و روش های خاص و حرفه ای استفاده می کنند تا خیلی زود و بدون هیچ مشکلی گرفتگی های لوله ها را برای مشتریان خود برطرف کنند.

در واقع چربی ها نوعی مواد روغنی هستند که در مسیر لوله ها قرار می گیرند. از آنجا که آب نیز روغن را از بین نمی برد، این مواد تا مدتی طولانی در مسیر باقی خواهند ماند. شاید تا به الان هیچ مشکلی پیش نیاید، اما خطر گرفتگی زمانی رخ می دهد که مواد و زباله های ریز از مسیر این چربی ها عبور می کنند.

از آنجا که چربی ها قابلیت چسبندگی بالایی دارند، زباله های ریز را به خود جذب کرده و بعد از گذشت یک بازه زمانی، بزرگ و بزرگتر می شوند و گرفتگی های سطحی یا حتی عمیقی را برای لوله ها به وجود می آورند.

رفع گرفتگی با اسید، راهی سریع و خطرناک

چربی ها گاهی می توانند زباله های بزرگ را جذب کنند که برای رفع گرفتگی های حاصل از آنها باید حتماً از مواد خطرناکی مثل اسیدها یا محلول های مشابه استفاده کنید یا باید از مراکز لوله بازکنی پیروزی یا مناطق دیگر تهران یا شهری که در آن ساکن هستید کمک بگیرید تا مشکلتان به سرعت حل شود.

این نکته را توجه کنید که اگر بروز چنین اتفاقی را نمی خواهید، باید اقداماتی برای جلوگیری از گرفتگی چاه بر اثر چربی در منزلتان انجام دهید.

نحوه جلوگیری از گرفتگی چاه بر اثر چربی

چطور می توان جلوی گرفتگی چاه بر اثر چربی را گرفت؟ برای انجام این کار شما باید مطمئن شوید که تمام چربی های حاصل از مواد غذایی یا مواد شیمیایی را در سطل زباله خالی می کنید.

استفاده از توری های ظریف در سینک

شما همچنین باید سر چاه سینک ظرفشویی تان صافی های مخصوصی بگذارید تا جلوی ورود زباله های ریز و درشت را به داخل لوله ها بگیرند، با این اتفاق حتی اگر در لوله ها چربی وجود داشته باشد، به دلیل عدم ورود زباله ها مشکلی برایتان به بار نخواهد آمد.

شستشوی ظروف با مایع مناسب

اگر قصد شستشوی ظروف چرب را داخل سینکتان دارید، آنها را با مایع ظرفشویی بشویید؛ این مایع باعث ایجاد کف می شود و کف حاصل از آن اجازه چسبندگی چربی ها به دیواره لوله ها را نخواهد داد. توجه داشته باشید که برای شستشوی از مواد باکیفیت نیز استفاده کنید که به خوبی امکان از بین بردن چربی ها را دارند و حتی ذره ای از آنها را در محل به جا نمی گذارند. برخی افراد به اشتباه از موادی استفاده می کنند که مخصوص استفاده برای ظروف غیر چرب هستند که این کار نیز می تواند مشکلاتی مثل خطر گرفتگی لوله ها را به بار بیاورد.

مواد شوینده مخصوص ظروف چرب، نه تنها باعث شستشوی کامل و تمیزی ظروف می شوند، بلکه حتی در مسیر لوله ها نیز مانع از چسبندگی چربی ها به دیواره ها خواهند شد، برای همین هیچ مشکلی از جانب چربی های داخل لوله ها شما را تهدید نخواهد کرد.

روش های از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب

اگر به هر دلیلی روش های پیشگیرانه را جدی نگرفتید و داخل لوله ها چربی به وجود آمد، برخی ترفندهای خاص برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه آنها را با شما در میان می گذاریم:

آب جوش، ساده ترین روش زدودن چربی

اگر مقدار زیادی چربی را از روی ناآگاهی و غفلت وارد لوله ها کردید، بلافاصله ترکیبی از آب و مایع شوینده را به وجود آورید و داخل چاه بریزید. بعد از انجام این کار آب جوش تهیه کرده و با ریختن آن به داخل چاه باعث از بین رفتن چربی ها شوید. پیشنهاد می دهیم که بلافاصله بعد از ریختن چربی های زیاد داخل چاه این کار را انجام دهید تا مبادا باعث گرفتگی لوله هایتان شوند.

محلول های شیمیایی لوله بازکنی

انواع مختلفی از محلول ها وجود دارند که به شما در باز کردن چاه فاضلابتان کمک می کنند. این مواد حاوی مواد اسیدی و خورنده ای هستند که در سریعترین زمان با از بین بردن چربی ها و حتی گرفتگی های دیگر مشکلتان را به طور کامل از بین می برند.

شما می توانید از این محلول ها متناسب با نوع گرفتگی و همچنین جنس لوله هایتان استفاده کنید و از قابلیت های فوق العاده شان بهره مند شوید. دقت کنید که انواع محلول های شیمیایی بسیار خطرناک هستند و حتی ساده ترین آنها می تواند مشکلات تنفسی یا پوستی مختلفی را برایتان به همراه بیاورند، بنابراین در حین استفاده از این محلول ها باید نکات ایمنی را جدی بگیرید.

شما باید در حین استفاده تمام پنجره ها را باز بگذارید و همچنین از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید تا هیچ تاثیری بر روی سلامتی تان نگذارند.

توجه داشته باشید که محلول های شیمیایی اغلب شبیه نوشیدنی های معمولی مثل آب هستند و شاید کودکان آنها را با نوشیدنی اشتباه بگیرند؛ به همین دلیل باید این مواد را دور از دسترس کودکان نگه دارید تا مبادا مشکل آفرین شوند.

خوشبختانه هم اکنون طیف گسترده ای از انواع محلول های شیمیایی ساده و قوی در بازار وجود دارد که می توانید آنها را متناسب با نیازتان بخرید و استفاده کنید.

راه های از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب، راهکارهایی ساده و تخصصی

برخی از راه های از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب ساده و برخی تخصصی هستند و حتما باید توسط نیروی کار حرفه ای انجام شوند. مثلاً استفاده از اسیدهای قوی می تواند برای افراد معمولی بسیار خطرناک باشد، به همین دلیل معمولاً افراد حرفه ای و کارشناسان با تجربه و با مهارت اقدام به استفاده از این مواد می کنند تا خطری برای ساکنین ساختمان به وجود نیاید.

شما باید برای از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب ابتدا شدت گرفتگی را تشخیص دهید، گاهی خودتان با کمی آب جوش و پودر شستشو یا مواد شوینده مناسب می توانید گرفتگی آن را باز کنید. در صورتی که گرفتگی لوله شدید باشد، بهتر است با مراکز معتبر لوله بازکنی تماس بگیرید تا سریعتر مشکل شما حل شود.

منبع: barchasb.net

600373