مراسم تجلیل از مقام شامخ مادر در زورخانه شهید محمد مبر نهاوند برگزار شد

همزمان با ولادت با سعادت دخت مکرم پیامبر اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) ، روز مادر و هفته زن مراسم بزرگ جشن میلاد و تجلیل از مقام مادر با حضور خانواده ها در زورخانه شهید محمد مبر نهاوند برگزار شد .
تصویر مراسم تجلیل از مقام شامخ مادر در زورخانه شهید محمد مبر نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مراسم با شکوه که برای نخستین بار با حضور بانوان گرامی در محل زورخانه برگزار گردید ابتدا حجت الاسلام صالح مسئول کمیته فرهنگی هیات زورخانه ای نهاوند در سخنانی به جایگاه والای مادر و زن در اسلام و جامعه پرداختند و استاد اسماعیل سیف مرشد توانمند و ارزنده نیز با اجرای قطعاتی از ضرب زورخانه به مولودی خوانی در مدح بانوی بزرگوار اسلام و مقام مادر پرداختند.

در ادامه ورزشکاران پیشکسوت و جوان و نوجوان با مرشدی استاد اسماعیل سیف و محمد بازوند از مرشدان ارزنده شهرستان با میانداری ورزشکار پیشکسوت آقای جمال سیف به اجرای حرکات ورزش باستانی به شکلی هماهنگ پرداختند که مورد استقبال و تشویق خوب حضار قرار گرفت.

همچنین در این مراسم حرکات ورزشی گروهی سنگ، میل سنگین و کباده با هنر نمایی آقایان داریوش مجید پور، مهدی طاهری، شاهین مجید پور، پوریا رضایی، آرین شهبازی و مسعود مجید پور اجرا گردید. همچنین میانداری کارپا زیبای استاد بابک دلفانی رئیس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی نهاوند پایان بخش برنامه ورزش زورخانه ای بود.

پس از این برنامه آقای ابراهیم سیفی دبیر هیات نیز با خیر مقدم به مدعوین مطالبی را در ارتباط با ورزش باستانی و فرهنگ آئینی پهلوانی بیان کردند و سپس توسط نونهالان با اهداء شاخه گل به تمامی مادران و بانوان حاضر در مراسم از شان و مقام مادران گرامی تجلیل به عمل آمد.

همچنین به منطور تجلیل از زحمات و همکاری‌های ارزشمند خانم دکتر افسانه امامی مسئول کمیته پزشکی هیات ورزش زورخانه ای نهاوند تندیس ویژه توسط آقای بابک دلفانی و محمدتقی شهبازی رئیس و نایب رئیس هیات به ایشان اهداء گردید. قابل ذکر است که بانوان حاضر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسمی که برای نخستین بار در سطح شهر ستان صورت می‌گیرد خواستار ادامه اینگونه مراسم با حضور خانواده ها برای معرفی هر چه بهتر آئین و فرهنگ پهلوانی ایران زمین گردیدند.

منبع: پرسون

574897