حمیدرضا صدیقیان راد مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو خبر داد:

متخصصان برنامه نویسی در کشور کم یاب نه، بلکه نایاب شده اند!/آموزش و پرورش و دانشگاه ها چاره ای بیاندیشند

متاسفانه در کشور به شدت در زمینه آموزش و پرورش متخصصان حوزه It و برنامه نویس خوب و متبحر کوتاهی صورت گرفته است و در حال حاضر به دلیل بازار کار خوب این رشته ها با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده ایم و هستیم.
تصویر متخصصان برنامه نویسی در کشور کم یاب نه، بلکه نایاب شده اند!/آموزش و پرورش و دانشگاه ها چاره ای بیاندیشند

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا صدیقیان راد مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو در غرفه این شرکت در حاشیه نمایشگاه بین المللی تهران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سایت پُرسون گفت:گروه فناوری اطلاعات هلو با هدف تولید نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای رشد و مدیریت کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ، در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را شروع کرد. در این مدت گروه فناوری اطلاعات هلو تمرکز خود را بر رفع نیازهای مدیریتی و حسابداری اصناف مختلف قرار داد تا صاحبان مشاغل بتوانند مشکلات و نیازهایی را که هیچ نرم‌افزار دیگری پاسخگوی آن نبوده است، با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی هلو APEX رفع کنند.

وی افزود: دلیل حضور ما در نمایشگاه این بود که تصویر شفافی از برند وجود نداشت و بازار پیچیده و محصول هم پیچیده و طبیعتا محصول عرضه کردن نیاز به کار حرفه ای دارد، برای همین تلاش مستمر ما این است که در نمایشگاه های مهم حضور یابیم و نرم افزار تخصصی هر صنف که برای یک به یک صنف ها( بیش از ۱۵۰ صنف) توسط مجموعه نرم افزاری هلو طراحی و قابلیت کاربردی دارد را معرفی نماییم.

مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو افزود:گروه فناوری اطلاعات هلو به پشتوانه نیروهای متخصص و مجرب و همچنین با نوآوری و خلاقیت در ارائه نرم‌افزارهای تخصصی برای بیش از ۱۵۰ صنف مختلف، توانسته است نقشی پررنگ و مؤثر را در خدمت‌رسانی به کسب‌وکارها ایفا کند.

وی ادامه داد:وجود اتوماسیون‌های تخصصی برای بیش از ۱۵۰ صنف مختلف در سبد محصولات هلو APEX، این شرکت را به یکی از اصلی‌ترین بازوهای مدیریت کسب‌وکار تبدیل کرده و هم‌اکنون با بیش از یک میلیون کاربر و ۵۰۰ نماینده فعال در سراسر ایران، محصولات هلو از انتخاب‌های اصلی صاحبان کسب‌وکار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کار با نرم‌افزار های هلو که برای هر صنف تهیه شده، به دلیل برخورداری از محیط کاربری ساده، بسیار راحت و اثربخش است، افزود: برای همین سهولت در استفاده است که باید تاکید و با افتخار اعلام نمایم که مجموعه نرم افزاری هلو در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر در سطح کشور دارد و این بزرگترین توفیق شرکت هلو است.

صدیقیان راد افزود: گروه فناوری اطلاعات هلو به قدرت همکاران خود ایمان دارد و با تکیه بر دانش و توانایی متخصصانش، در تلاش است تا محصولات خود را بهبود بخشیده و نرم‌افزارها و خدمات جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کند. همیاری و کمک هرچه بیشتر به صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها، برای گروه فناوری اطلاعات هلو دغدغه و هدفی پررنگ و مهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه گروه فناوری اطلاعات هلو به ‌عنوان یک گروه فناوری، در کنار حفظ سهم حداکثری در بازار نرم‌افزارهای مالی، صنفی و حسابداری، پیشتازی در عرصه فناوری کشور را در برنامه‌ها و اهداف خود قرار داده است. گفت: مجموعه هلو در حوزه‌های تخصصی هم ورود کرده است و فعالیت خود را در سایر حوزه‌ها مثل هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیا) گسترش داده و اتوماسیونی را در اختیار مشاغل قرار می‌دهد تا فرایندهای مختلف مثل انبارداری، تولید، خرید، فروش و ارتباط با مشتریان را به سهولت مدیریت کنند.

مدیر عامل هلو افزود: گروه فناوری اطلاعات هلو با شعار هلو "فقط برای صنف تو" هر روز در پی رفع نیازهای اصناف مختلف است و برای هر صنف، محصول اختصاصی طراحی کرده است تا پاسخگوی نیازهای فعالان آن صنف باشد. برخی از این صنف ها عبارتند از: حسابداری کلینیک زیبایی هلو APEX، نرم‌افزار حسابداری نان و فرآورده‌های غلات هلو، نرم‌افزار حسابداری طلا و جواهرفروشی هلو، نرم‌افزار حسابداری شرکت‌های پیمانکاری هلو، نرم‌افزار حسابداری مانتو و پوشاک هلو،نرم‌افزار حسابداری قنادی و آجیل‌فروشی هلو، نرم‌افزار حسابداری کیف و کفش هلو و ... است.

وی به افتخارات گروه فناوری اطلاعات هلو در زمینه اشتغال آفرینی و جذب متخصصان جوان کشور اشاره کرد و افزود: توفیق ما در گروه فناوری اطلاعات هلو این است که بیش ۳۵۰ نفر مستقیم در دفتر مرکزی استخدام و مشغول کار هستند و به صورت غیر مستقیم نیز برای ۴۵۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو به مهمترین مشکل و چالش،گذشته، حال حاضر و آینده در هلو پرداخت و افزود: متاسفانه در کشور به شدت در زمینه آموزش و پرورش متخصصان حوزه It و برنامه نویس خوب و متبحر کوتاهی صورت گرفته است و در حال حاضر به دلیل بازار کار خوب این رشته ها با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده ایم و هستیم البته در گروه هلو تلاش زیادی شده است ضمن آموزش به افراد مستعد و رفاهی و حقوق و مزایای خوب ، زمینه را برای حفظ نیروی انسانی انجام دهیم اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی از مشکلات با مسئله مهاجرت به خارج از کشور نخبگان و برنامه نویسان روبه رو هستیم.

وی همچنین به موضوع پشتیبانی و آموزش استفاده از نرم افزار ها هم اشاره کرد و افزود: شرکت مهندسی نرم افزار هلو با فراهم ساختن زیرساخت های فنی لازم، امکان دستیابی مشتریان محترم به خدماتی شایسته و مناسب را در کمترین زمان ممکن فراهم آورده است. با توجه به اینکه پس از خرید محصولات شرکت مهندسی نرم افزار هلو ، تا یکسال شمسی، اعتبار پشتیبانی نرم افزارها به صورت خودکار فعال می باشد، مجوز بهره گیری از کلیه خدمات تحت ضوابط و شرایط مندرج در ذیل برای آن کاربر و صنف وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پس از پایان زمان مذکور، مشترکین گرامی با فعال سازی و تمدید اعتبار پشتیبانی سالانه نرم افزار خود، می توانند علاوه بر دریافت نسخه بروز شده نرم افزار خود، از خدمات تلفنی، کلوپ، چت آنلاین، ریموت و نیز مشاوره های تخصصی کار با نرم افزار، به صورت رایگان استفاده نمایند.

حمیدرضا صدیقیان راد مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو در پایان با اشاره به اینکه رضایتمندی مشترکین گرامی و کیفیت محصولات از جمله مهم ترین اهداف شرکت مهندسی نرم افزار هلو می باشد، گفت:گروه فناوری اطلاعات هلو با ایجاد فضایی مناسب برای شرکت‌های نوآور توانسته است سبد محصولات خود را مطابق نیاز بازار توسعه دهد

منبع: پُرسون

573945