نقش مهم خدمات مالی و حسابداری در رشد شرکت ها و موسسات

شاید شما هم خبر‌هایی در مورد جرایم عدم گزارش صحیح امور مالی شنیدید.
تصویر نقش مهم خدمات مالی و حسابداری در رشد شرکت ها و موسسات

به گزارش سایت خبری پرسون، تحریر دفاتر قانونی یکی از وظایف شماست که بسیاری از افراد به دلیل بی‌تجربگی، آن را اشتباه انجام می‌دهند.

اما این پایان همه کار نیست. زیرا خدمات مالی که توسط موسسات حسابداری ارائه می‌شود شامل صورت معاملات فصلی، استقرار حسابدار، ثبت اسناد جاری و.. نیز می‌باشد.

اگر شما هم بعد از راه‌اندازی کسب و کار خود، هنوز هیچ‌ایده‌ای برای انجام امور مالی ندارید. بهتر است این کار را به شرکت حسابداری آرمان ناب بسپارید.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این شرکت‌ها و خدمات آن‌ها آشنا کنیم. در انتها به شما خواهیم گفت که ویژگی‌های بهترین موسسه برای ارائه خدمات مالی چیست؟

تعریف خدمات مالی و اهمیت آن

همه اشخاص حقیقی یا حقوقی در صورت راه‌اندازی یک کسب و کار موظف هستند به دولت مالیات پرداخت کرده یا نسبت به عملکرد سالانه خود در برابر دولت پاسخگو باشند.

بنابراین انجام گزارش معاملات فصلی، حقوق پرسنل، بیمه، پرداخت مالیات و.. مطابق قانون ضروری است. عدم اجرای این گزارشات می‌تواند عواقب زیان باری را برای شرکت به همراه داشته باشد.

فعالیت‌های مالیاتی برای مودیان آن بسیار زیاد بوده و همین باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌ها هیچ راهکاری برای اجرای درست آن نداشته باشند.

از طرفی راه‌اندازی یک بخش جداگانه برای انجام این کار‌ها تقریبا در همه شرکت‌ها غیر ممکن است. بنابراین موسسات حسابداری مختلفی راه‌اندازی شدند.

خدمات مالی یکی از فعالیت‌های موسسات حسابداری محسوب می‌شود. شرکت‌های زیادی برای اجرای آن به موسسه‌های حسابداری مراجعه می‌کنند.

مراجعه به مجموعه‌هایی که این نوع خدمات ارائه می‌دهند کمک می‌کند متخصصان این حوزه، امور مالی شرکت شما را بر عهده بگیرند. پس جایگاه شرکت شما در نحوه ارائه گزارشات نیز ارتقا پیدا می‌کند.

پیچیدگی زیاد امور مالی شرکت‌ها و عدم دانش کافی بیش‌تر افراد دلیلی برای این است که به یک موسسه برای انجام این امور نیاز داشته باشید.

خدمات مالی ارائه شده در موسسات حسابداری

تمام فعالیت‌هایی که به منظور سازماندهی امور مالی کسب و کار خود انجام می‌دهید؛ خدمات مالی نام دارد. در حقیقت تمام اموری که با هزینه‌ها، درآمد، بدهی‌ها و.. در ارتباط است.

این روز‌ها موسسات حسابداری مختلفی این خدمات را ارائه می‌دهند. شاید شکل‌های مختلفی از این خدمات ارائه شود. ولی به طور کلی این خدمات شامل موارد زیر است:

صورت معاملات فصلی: تمامی خرید و فروش‌هایی که توسط مودیان حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد، معامله نام دارد. یکی از خدمات مالی که شرکت حسابداری انجام می‌دهد؛ ارائه گزارشی از همین معاملات است.

اکنون از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند به طور کامل گزارش‌های این معاملات را در پایان سال بفرستند. سازمان امور مالیاتی، زمان ارائه این گزارش را به صورت فصلی تنظیم کرده است.

لیست بیمه: تنظیم این لیست یکی دیگر از این نوع خدمات بوده که شامل درج نام کارکنان و کد ملی آن‌ها به اضافه اطلاعات دیگری مانند دستمزد هر کارگر، حق بیمه سهم آن‌ها و.. است.

ثبت اسناد معوقه: یکی دیگر از خدمات مالی که باید به آن رسیدگی شود؛ ثبت اسناد معوقه است. این اسناد شامل گزارشی از بدهی‌های عقب افتاده مانند قبض‌های برق، آب و گاز، حقوق کارمندان که از تاریخ آن‌ها گذشته و.. می‌شود.

استقرار حسابدار: شما می‌توانید از امکاناتی مانند استقرار حسابدار نیز برخوردار شوید. به گونه‌ای که شرکت حسابداری با اعزام و استقرار حسابدار کمک می‌کند امور مالی شرکت شما به خوبی مدیریت شود.

تحریر دفاتر قانونی: ثبت و بایگانی امور مالیاتی به صورت روزانه الزامی است. شاید همین مورد به تنهایی اصلی‌ترین دلیل برای مراجعه به یک موسسه حسابداری و برخورداری از خدمات آن باشد.

عدم همخوانی این هزینه‌های اظهار شده با دفاتر مالیاتی باعث می‌شود اسناد شما مورد قبول قرار نگیرند. به همین دلیل لازم شخصی با تجربه و متخصص این کار را انجام دهد.

ثبت اسناد جاری: حساب جاری شرکا همان حسابی است بین سهامداران مشترک بوده و تمامی دریافتی‌ها و هزینه‌ها از این طریق انجام می‌شود. پس برای رسیدگی به امور این حساب نیز به یک شخص کاربلد نیاز دارید.

بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات مالیاتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روز‌ها زمانی که به دنبال بهترین موسسه برای ارائه خدمات مالی هستید. احتمالا با شرکت‌های زیادی مواجه شوید که همگی ادعای بهترین بودن را دارند. پس چگونه تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین و متخصص‌ترین نیرو‌های این حوزه یا بهترین موسسه برای ارائه این خدمات را بشناسید. بهتر است معیار‌های زیر را در نظر بگیرید و مطابق آن انتخاب کنید.

ارتباط خوبی بین صاحبین کسب و کار و شرکت حسابداری وجود دارد. زیرا طی این ارتباطات گزارش کاملی از خدمات مالی انجام شده رد و بدل می‌شود و این ارتباط ضروری است.

کارشناسانی که این خدمات را انجام می‌دهند باید سابقه کاری خوبی داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد سابقه کاری و تجربه نیرو‌های شرکت مورد نظر می‌توانید از صاحبین اصلی آن پرس و جو کنید.

عدم پیروی از قانون به خصوص در کسب و کار، عواقب بدی به همراه دارد. بنابراین دقت کنید که موسسه مورد نظر کاملا قانونی باشد و نیرو‌های آن‌ها به ارائه فرآیندهای مالی مطابق قانون مسلط باشند.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تا حد زیادی در منفی شدن روابط شما با کسب و کار‌های دیگر تاثیر بگذارد؛ بدقولی سازمان شما است. پیش از عقد قرارداد با یک شرکت حسابداری حتما خوش قول بودن آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

علت‌های نیاز کسب و کار‌ها به خدمات مالی

خدمات مالی باعث می‌شود یک شرکت از نظر اقتصادی رشد کند. زیرا با افزایش تولید در شرکت به دنبال انجام صحیح امور مالی، اقتصاد سازمان رشد کرده و صاحبین کسب و کار بهتر می‌توانند مشکلات را مدیریت کنند.

پس هر کسب و کاری به یک شرکت حسابداری برای انجام امور مالی خود نیاز دارد. زیرا علاوه بر رشد اقتصاد سازمان، پرسنل نیز با قدرت بیش‌تری به کار خود ادامه می‌دهند. در نتیجه فعالیت شرکت ارتقا پیدا می‌کند.

تمام هزینه‌های غیر اضافی حذف و سرمایه در گردش شرکت، مدیریت می‌شود.

دیگر نگران امور مالیاتی کسب و کار خود نخواهید بود. زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مشکلی در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ندارید.

میزان بازده فعالیت را افزایش می‌دهد.

به صورت تضمینی عملکرد کسب و کار شما را افزایش می‌دهد.

در افزایش میزان پس انداز و بهینه‌سازی میزان سرمایه تاثیر‌گذار است.

برای انجام خدمات مالی به کدام موسسه حسابداری مراجعه کنم؟

اکنون که با معیار‌های بهترین موسسه برای انجام خدمات مالی آشنا شدید. شما می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام یک بهتر است.

موسسه حسابان تدبیر ناب آرمان یا مجموعه آرمان ناب یکی از بهترین موسسات حسابداری بوده که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

شما می‌توانید هر یک از خدمات مختلف مالی از جمله تحریر دفاتر قانونی، استقرار حسابدار به صورت پاره وقت و تمام وقت، لیست بیمه و.. را از کارشناسان توانمند این شرکت بخواهید.

464179