«زنده بگور» را بخوانید

کتاب «زنده بگور» نوشته ژان دومینیک بُبی راهی بازار کتابفروشی ها شد.
.
تصویر «زنده بگور» را بخوانید

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «زنده بگور» نوشته ژان دومینیک بُبی (زاده‌ی ۲۳ آوریل ۱۹۵۲ – درگذشته ۹ مارس ۱۹۹۷) با ترجمه هوشنگ سعادت در۷۰۰ نسخه به همت نشر فرزان روز با قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر و روانه بازارشده است.

نویسنده کتاب، دومینیک بُبی روزنامه‌نگار فرانسوی و سردبیر پیشین مجله ال بود. وی به کما رفت و پس از هوشیاری دچار سندروم لاکد این یا بستگی شد. پیکر مردی که بیش ۴۳ سال بیشتر نداشت، تبدیل به گور تیره و راکدی شد که یک ذهن روشن و سیال در آن به دام افتاده است. او در نهایت توانست با حرکت چشم با اطرافیانش ارتباط بگیرد و این کتاب نیز با ۲۰۰۰۰۰ بار چشم زدن او به تقریر درآمده است.

بوبی تجربیات خود را از این ماجرا را به کمک پلک زدن به رشته تحریر درآورد و جالب آنجاست که با سرنوشت کنار آمده و جانب طنز را در این نوشتار گرفته و از برنامه‌های آینده با خوش بینی درک ناپذیری صحبت می‌کند. او از درد و بلا پلکانی ساخته که از فراز آن با دیدی خردمندانه به حیات بشر بیاندیشد تا چگونه از زندگی، این ودیعه گرانقدر و این یگانه غنیمتی که از هستی نصیب برده‌ایم خردمندانه بهره‌مند شویم.

هرچند او در این کتاب با روشنگری و روشن اندیشی و امید به آینده حرف‌هایش را زده است اما در نهایت در ۴۴ سالگی و یک ماه بعد از انتشار کتابش در فرانسه در گذشت.

منبع: ایلنا

508855