ناامنی در مرزهای شرقی‌ ایران صحت ندارد

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد.
تصویر ناامنی در مرزهای شرقی‌ ایران صحت ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی وزیر کشور گفت: هیچ تغییر وضعیتی که نشان از توسعه ناامنی در مرزها باشد وجود ندارد و برعکس، امروز روند انسداد و مراقبت مرزها با همت و تلاش نیروهای مسلح، مرزبانی و کمک دولت، رو به پیشرفتی دارد و تلاش بر این است با اقدامات تحولی، به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن، به نقطه اطمینان بخش برسد.

آقای میر احمدی این مطلب را در واکنش به بازنشر مصاحبه معاون وقت دادستان استان کرمان در بستر فضای مجازی، مبنی بر کشف سلاح های نیمه سنگین و گلوله های ضدهوایی مطرح کرد.

معاون امنیتی وزیر کشور، هم زمانی انتشار این مصاحبه با فیلم فاقد صحت از هجوم آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران را یک عملیات روانی دشمنان انقلاب دانست و گفت : این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد؛ البته اینکه تعدادی از اتباع افغانستان به صورت غیر مجاز در تلاش برای ورود به مرزهای ایران هستند، موضوع جدیدی نیست.

گفتنی است، فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران مربوط به هفتم شهریور پارسال و در پاکستان تهیه شده است.

همچنین چند روز پیش حسین امیرعبداللهیان در نشست همسایگان افغانستان به میزبانی چین اعلام کرد در هفت ماه گذشته یعنی از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، حدود یک میلیون پناهجوی افغان وارد ایران شده‌اند و در حال حاضر تعداد این پناهندگان در ایران به حدود پنج میلیون نفر رسیده است.

390628