معرفی اپلیکیشن های پیدا کردن مکان افراد از طریق موبایل؛

ردیابی موقعیت مکانی دیگران؛ تنها با یک کلیک!

اگر می خواهید با نحوه ردیابی موقعیت مکانی دیگران در گوشی خود آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.
تصویر ردیابی موقعیت مکانی دیگران؛ تنها با یک کلیک!

به گزارش سایت خبری پرسون، با پیشرفت تکنولوژی، امکانات و شرایط جالبی هم برای افراد به وجود آمده تا بتوانند از راه دور بسیاری از امور خود را انجام دهند. یکی از امکاناتی که شاید همین چند سال گذشته نیز احتمال نمی دادیم چنین قابلیتی برای ما فراهم شود که بتوانیم موقعیت اطرافمان را ردیابی کنیم حال با لمس یک اپلیکیشن ساده چنین امکانی فراهم است. بهترین مقالات علمی را در مجله پرسون مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید موقعیت مکانی دوستان یا اعضای خانواده خود را ردیابی کنید و بدین صورت همیشه از موقعیت مکانی یکدیگر باخبر باشید، با این گزارش همراه باشید.

در چند سال گذشته استفاده از اپلیکیشن هایی که قابلیت ردیابی موقعیت مکانی و نشان دادن مکان حضور افراد بر روی نقشه گوگل را فراهم می‌کنند بیشتر و بیشتر شده است. تصور کنید بنا به هر دلیل بتوانید در طول روز موقعیت مکانی که همسر شما در آن بخش حضور دارد را دائما روی موبایل خودتان مشاهده کنید. یا موقعیت مکانی فرزندتان را به شیوه مشابه روی موبایل مشاهده نمایید و هر ساعت و دقیقه از روز بدانید که دقیقا او به کجا رفته و در چه حالی است؟ مثلاً وقتی فرزند ما به تنهایی می‌‍‌‌خواهد به مدرسه برود یا وقتی دوستمان در یک برنامه کوهنوردی شرکت کرده و با توجه به خطرات احتمالی می‌خواهیم لوکیشن لحظه به لحظه او را بدانیم. مطمئنا پیاده سازی این مسئله اگر منجر به سواستفاده در افراد نشود، در برخی شرایط بسیار کاربردی خواهد بود.

بهترین برنامه‌های یافتن موقعیت مکانی، برنامه‌های ردیابی GPS و روش‌هایی برای یافتن مکان افراد را در ادامه معرفی می کنیم:

اپلیکیشن (Glympse) گلیمپس

اپلیکیشن Glympse یکی از برنامه های محبوب برای ردیابی از طریق GPS در گوگل پلی است. در این برنامه شما با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود از طریق GPS با دوستان و خانواده و همکاران آنها را از مکان خود مطلع می کنید.

امکان پایان دادن به اشتراک گذاری موقعیت مکانی به دو صورت در این اپلیکیشن وجود دارد:

روش اول پس از پایان مهلت زمانی تعیین شده، اشتراک گذاری به صورت خودکار متوقف می شود.

روش دوم شما می توانید انتقال اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را به صورت دستی متوقف نمایید. علاوه بر این ها، شما می توانید مدت زمان ردیابی شدن خود را در صورت لزوم افزایش دهید.

این اپلیکیشن دارای مزایایی است که یکی از این مزایا عدم نیاز به ثبت نام یا Sign Up در برنامه می باشد و تنها با اتصال به اینترنت امکان پذیر است. همین قابلیت، این برنامه را از سایر برنامه هایی مانند واتس اپ و گوگل مپ متمایز می کند.

یکی دیگر از قابلیت های این برنامه این است که تمام لوکیشن های ارسالی تان بعد از یک دوره زمانی مشخص به طور خودکار حذف می شو و دیگر نیازی به نگرانی در ارتباط با فراموش کردن لغو اشتراک لوکیشن نیست.

اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده Life360 Family Locator

این اپلیکیشن رایگان به اعضای خانواده اجازه می دهد موقعیت مکانی یکدیگر را به صورت زنده و لحظه ای ردیابی کنند. قابلیت بی نظیری در این اپ وجود دارد که به اعضای خانواده امکان می دهد از ورود یک نفر به یک موقعیت از قبل تعریف شده مثل خانه یا مدرسه آگاه شوند. امکان تعیین دو موقعیت مجزا برای این کار وجود دارد. بنابراین وقتی بچه ها از مدرسه به خانه بر می گردند، اپلیکیشن Life 360 به صورت خودکار این مورد را بررسی کرده و اعلانی را به گوشی هوشمند سایر اعضای خانواده می فرستد.

رابط کاربری این برنامه بسیار مناسب، روان و کاربرپسند طراحی شده و کار کردن با آن اصلا دشوار نیست. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن Life360 Family Locator هیچ نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت، چون این برنامه به صورت کاملا رایگان عرضه شده است. بنابراین اپلیکیشن Life360 Family Locator را به عنوان یکی از برنامه های برتر ردیابی اعضای خانواده و دوستان به یاد داشته باشید.

جی پی اس گوشی Geo Tracker نرم افزار موقعیت یابی مخاطب

Geo Tracker یک نرم افزار موقعیت یابی مخاطب و یکی دیگر از برنامه‌ها برای پیدا کردن افراد از طریق جی پی اس است که ارزش امتحان کردن را دارد. این برنامه نیز مناسب کوهنوردان و کسانی است که در طبیعت و مکان های ناشناخته پیاده روی می کنند.

این برنامه مکان شما را روی نقشه رسم می کند و اطلاعات دیگری مانند سرعت، ارتفاع، فاصله عمودی و میزان شیب را فراهم می کند. همه این اطلاعات در فرمت‌های GPX و KML ذخیره می‌شود و شما می توانید آنها وارد برنامه هایی مانند Google Earth و Ozi Explorer کنید.

یکی از قابلیت های مهم این برنامه این است که شما می توانید مکان خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و در صورتی که مدتی از آنها بی خبر بودید می توانید از طریق گوشی موبایل آنها را پیدا کنید.

از دیگر قابلیت های این برنامه پشتیبانی از نقشه های یاندکس است که در کشور هایی نظیر روسیه کاربرد دارد.

اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده Find My Friends

این اپلیکیشن توسط سازندگان اپلیکیشن Life360 Family Locator طراحی شده و قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی و ارسال پیغام را در اختیار شما قرار می دهد. آیا می خواهید چند روزی شهر را ترک کنید؟ پس مسافرت و مقصد خود را قبل از آغاز با دیگران هماهنگ کنید. به همین ترتیب، می توان از این اپلیکیشن برای اشتراک گذاری فوری موقعیت مکانی با دیگران در شرایط اضطراری نیز بهره گرفت.

متاسفانه اپلیکیشن Find My Friends به صورت کاملا رایگان عرضه نشده و در ابتدا فقط 30 روز اجازه استفاده رایگان از قابلیت هایش را به شما می‌دهد و پس از آن شما ملزم به پرداخت هزینه ماهیانه 5 دلاری برای استفاده از سرویس هایش خواهید بود.

در ادامه سوالات متداول شما را مرور می کنیم:

چگونه مکان خود را در Google Maps با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

۱- برنامه Google Maps را باز کنید. ۲- روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. ۳- از لیست گزینه‌ها اشتراک‌گذاری مکان یا «Location sharing»را انتخاب کنید. ۴- روی دکمه اشتراک‌گذاری جدید یا «New share» در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. ۵- مدت زمان اشتراک‌گذاری را تعیین کنید یا Until you turn this off را انتخاب کنید. ۶- افرادی را که می‌خواهید با آنها به اشتراک بگذارید از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.

اپلیکیشن مهم ردیابی برای استفاده در کوه کدام است؟

اپلیکیشن A-GPS Tracker برنامه‌ای عالی برای پیدا کردن مکان افراد از طریق GPS موبایل خصوصاً در کوه است. لینک دانلود و توضیحات دقیق در مورد این برنامه در مقاله آورده شده است.

بهترین اپلیکیشن برای پیدا کردن مکان افراد از طریق لوکیشن کدام است؟

Glympse-Sygic Family Locator- A-GPS Tracker-Geo Tracker-Google Maps- Life360-GeoZilla Family GPS Locator از بهترین برنامه‌های اندرویدی رایگان در پیدا کردن مکان افراد از طریق GPS موبایل است. لینک دانلود تمام این اپلیکیشن کاربردی و رایگان در مقاله وجود دارد.

330216