مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان:

جبران خسارات باشگاه داران در دوران کرونا با کمک بخش خصوصی

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان گفت: برای جبران خسارات باشگاه داران استان با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم چراکه تسهیلات ناچیز دولت نمی تواند این حجم از خسارات مالی را جبران کند.

لرستان ـ علیرضا معتمدی مسئول امور باشگاه های ورزشی لرستان در گفت وگو با پرسون گفت: کرونا خسارات مالی هنگفتی به باشگاه داران استان وارد کرده است. تسهیلات ویژه ای باید برای این صنف در نظر گرفت. بسیاری از باشگاه داران استان باشگاه های خود را تعطیل کرده اند.د دولت نباید این صنف را نادیده بگیرد ما از دولت و وزارت ورزش انتظار داریم. ورزش تنها فوتبال نیست که همه هزینه ها و بودجه های کلان به آن بخش اختصاص یابد، دیگر رشته های ورزشی نیز باید دیده شوند و برای آنها نیز دراین شرایط برنامه های خاصی درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: سلیقه گرایی وزارت ورزش طی چهار سال گذشته تمام رشته های ورزشی را به چالش کشانده و دچار مشکل کرده است. فوتبال، جودو، بوکس، کشتی، زیبایی اندام، تنیس ، شنا، فوتسال و...همه قربانی سلیقه گرایی وزارت ورزش شده اند.

معتمدی افزود: برای جبران خسارات باشگاه داران استان با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم چراکه تسهیلات ناچیز دولت نمی تواند این حجم از خسارات مالی را جبران کند. طی نشست هایی که با بخش خصوصی داشتیم قرار بر این شد که بخشی از این خسارات را جبران کنند و در بحث اقتصادی سود دهی باشگاه داران مشارکت داشته باشند.

اکنون ۸۵۶ باشگاه ورزشی دارای مجوز در لرستان فعالیت می کنند که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد را باشگاه های بدنسازی تشکیل می‌دهند و رشته های همگانی مانند آمادگی جسمانی و ایروبیک بانوان در جایگاه بعدی هستند.

وی ادامه‌ داد: علاوه بر این رشته های رزمی کاراته، تکواندو، کیک بوکسینگ، ووشو، فوتبال، فوتسال، والیبال، کوهنوردی، ژیمناستیک و سوارکاری بیشترین تعداد باشگاه ها را در لرستان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: باتوجه به وارد شدن خسارت ناشی از کرونا به باشگاه داران در لرستان تسهیلات کرونایی در ۲ مرحله پرداخت شد که ثبت نام مرحله دوم آن از آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه داشت.

معتمدی گفت: ۸۵۰باشگاه ورزشی در لرستان وجود دارد که ۴۸۳ باشگاه ثبت نام اولیه را انجام داده و لیست متقاضیان به وزارت ورزش و پس از آن به وزرات کار ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: از تعداد ۴۸۳ باشگاهی که مراحل ثبت نام را انجام داده تعداد ۲۳۰ باشگاه تایید شده است که در این میان تعدادی از باشگاه داران که موفق به تکمیل مدارک خود و یا موفق به ثبت نام نشده اند تا پایان دی ماه می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی به باشگاه داران لرستانی از ۸۰میلیون تومان تا یک میلیارد تومان می باشد که بانک ها موظف به پرداخت آن می باشند.
مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230651