انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را که به منظور رفع موثر تحریم‌ها و اجرای کامل برجام به تصویب هیات دولت رسیده است، برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
مجمع نخبگان ایران به مناسبت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: در سالیان اخیر با تمرکز بر حذف دانشمندان و نخبگان کشورهایی که برای استقلال خود هزینه می‌دهند و سختی به جان می‌خرند، اجرایی شده است و این جنایت شنیع‌ترین نوع تروریسم دولتی آن هم درون خاک کشورمان بوده و این در حالی است که این یاغیان صاحب دولت مدرن، برای مثلا یک تهدید تلفنی در خاک خود، جهان را به تلاطم وا می‌دارند.
رضایی در نامه ای به رییس جمهوری؛

سازمان‌های اطلاعاتی نفوذی‌ها را شناسایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به حسن روحانی خواستار آن شد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور موظف شوند منابع اصلی و نفوذی‌های سازمانهای جاسوسی را شناسایی و شیوه های شکل گیری تیم های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند.
جزئیات تازه از حادثه خونین بلوار مصطفی‌خمینی شهر آبسرد دماوند؛

محسن فخری زاده دانشمند موشکی چگونه ترور شد

بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله تروریستی قرار داده ضمن شهادت وی باعث زخمی شدن محافظان و چند تن از عابران شدند .
گام بلند مجلس برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها؛

بهارستان شمشیر هسته ای ایران را از غلاف بیرون کشید

مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گام مهمی برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشت. تکلیف دولت به تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۲m در بخش زیر زمین تاسیسات نطنز، نصب و راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۶ تا پایان سال جاری در فردو و اقدام فوری برای احیای قلب راکتور اراک به شرایط قبل از برجام از جمله مهم ترین بخش های این طرح راهبردی است که البته قابلیت بازگشت پذیری نیز در آن دیده شده است.
با عزم و همت متخصصین سازمان انرژی اتمی ایران کلید خورد؛

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن بازدید از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران، دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.