عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

بخش عمده‌ای از نیازهای دارویی کشور از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود ولی برای این تولیدات به ارز نیاز داریم و متاسفانه نهادها و سازمان ها و بانک مرکزی آنطور که باید، توجه ویژه ای برای تخصیص ارز ندارند.
در مسیر‌های بومهن_ جاجرود محدوده پلیس راه جاجرود؛ فشم -زردبند محدوده حاجی آباد و همچنین شهر دماوند شاهد ترافیک سنگین هستیم.

باید در نظر داشت کاهش اعتماد بخشی از مردم به خبرهای رسمی و تریبون‌های مسئولان به ویژه طی چندماه گذشته یکی از بسترهای عدم توجه به هشدارها می‌باشد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به‌صورت برف خواهد بود، از بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از امروز (۱۷ مهر) خبر داد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اربعین حسینی سالهاست دیگر فقط یک مراسم آئینی نیست بلکه به یک جریان عظیم تاریخی تبدیل شده که بزرگترین تجمع جهان را در طول تاریخ بشریت رقم زده است.
در آستانه اربعین حسینی، کمپین #به_تو_از_دور_سلام، در فضای مجازی به راه افتاده است. در این کمپین، از همه خانواده‌ها دعوت شده تا در روز اربعین، ساعت ۱۰ صبح، با حضور روی پشت بام‌ها و ایوان منازل، زیارت اربعین را بخوانند.

به بهانه روز جهانی کودک:

پیش فعالی ترکی در رویای کودکانه

کودکان پیش فعال اگر درمان نشوند دچار اختلال شخصیت می شوند. سرکوفت و سرزنش‌های دوران کودکی، سبب می شود افراد در بزرگسالی آماده انتقام از جامعه شوند.
رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد و الکل وزارت بهداشت، با اشاره به این‌‌که بروز اچ آی وی از طریق اعتیاد تزریقی ۳۸ درصد است، از وجود ۹۰ هزار مصرف‌‌کننده تزریقی مواد مخدر خبر داد.

ستاد اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انجام هرگونه راهپیمائی و پیاده‌روی به سمت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و سایر بقاع متبرکه، به مناسبت اربعین حسینی(ع) ممنوع است.

محققان با بررسی چگونگی آلوده شدن سلول‌های حیوانی پستانداران به ویروس "SARS-CoV-۲" و میزان حساس بودن آنها به این ویروس، ۲۶ پستاندار را که بیشتر با انسان در تماس هستند، شناسایی کردند.

مهدی صرامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ارتقای فضای مجازی در گرو شفاف شدن حقوق افراد

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اگر با رویکرد شفاف شدن حقوق و مسئولیت های افراد در فضای مجازی کار دنبال شود و قانون یا قوانینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد بسیار می‌تواند موثر باشد و به ارتقای فضای مجازی ما و پیشرفت مردم از طریق فضای مجازی کمک کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد

نتیجه نامشخص جلسات مراسم روز اربعین

مسئولان امر، امروز دوشنبه به این سازمان اعلام کرده اند بررسی ها در این مورد، ادامه دارد.
شاهدانه در کمتر از نیمی از سال، در گوشه‌ای دور از نظر قانون به محصول می‌رسد و سرشاخه‌های خشک‌شده بوته‌های این گیاه، به‌ازای هر کیلوگرم ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان توسط افرادی که دستی در توزیع بذر دارند، از کشاورزان خریداری می‌شود. با توجه به هزاران خاصیت صنعتی گیاه شاهدانه، سرمایه‌گذاران ایرانی در جست‌وجوی شاهدانه به افغانستان مهاجرت کرده‌اند و کارخانه‌های فراوری این محصول را در کشور همسایه بنا کرده‌اند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی هم چنان در نوار شمالی کشور فعال است و تا پایان هفته روند کاهش دما در استان‌های شمالی ادامه دارد و بارندگی‌ها ٨ استان را با خطر بالا آمدن آب رودخانه‌ها تهدید می ‌کند.