مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

رئیس جمهور گفت: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی بازار نسبت به عملکرد دولت در بحث ساماندهی خانه های خالی اطمینان ندارد اما قطعا وقتی بازار با اجرای مصوبه جدید مجلس مطمئن شود که دولت برای اخذ مالیات از خانه های خالی مصمم است، شرایط تغییر خواهد کرد.
مقایسه درآمدهای مالیاتی ایران و کشور ترکیه نشان می‌دهد که در دوران پس از شیوع بیماری کرونا درآمدهای مالیاتی ترکیه روند نزولی را طی کرده و این درحالی است که برخلاف انتظار در ایران درآمدهای مالیاتی دولت روند صعودی را در پیش گرفته است.
معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی تعیین تکلیف می‌کند تا بعد از ۲۰ سال معافیت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و جان گرفتن آن، بتوانند مالیات‌های متعلقه را به صورت پلکانی در مدت ۵ سال باز پرداخت کنند.