خوزستان

مهمترین اخبار

هفته 22 لیگ برتر کشور

قعرنشین لیگ سپاهان را شکست داد

تیم فوتبال سپاهان از هفته بیست دوم لیگ میهمان صنعت نفت آبادان بود که با نتیجه دو بر یک شکست خورد.
دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین حوالی مشراگه استان خوزستان را لرزاند
تماشای قلعه شوش یا قلعه فرانسوی‌ها از نزدیک بسیار جذاب است. این قلعه مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری تلفیقی ایرانی اروپایی است. در این قلعه چشم‌انداز زیبایی از شهر را قابل مشاهده است.
ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور در برخی استان‌ها مبنی بر پیش‌ بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳، اطلاعیه‌ای‌ را صادر کرد.
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به انتشار ویدیویی از مرگ و میر ماهی‌ها در منطقه حفاظت‌شده دز که علت آن سم‌ریزی در مزارع کشاورزی عنوان شده است، توضیحی ارائه داد.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگری روستایی در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: از بین بیش از ۴ هزار روستای مورد مطالعه در سال گذشته ۲۶۷ روستا به عنوان روستای هدف و واجد شرایط جذب گردشگر شناخته شده‌اند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان از نصب و راه‌اندازی سیستم امنیتی جدید در موزه این شهرستان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست هنگام عملیات گشت در یکی از مناطق شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی شدند.
فرماندار شوش با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های رفاهی شوش با جدیت در حال پیگیری است، گفت: تنها استخر شهرستان پس از سال‌ها وقفه در دهه فجر امسال راه اندازی می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز:

بیش از ۸۰ مسجد میزبان معتکفین هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهواز گفت: مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۸۰ نقطه در مساجد اهواز ویژه برادران و خواهران، دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.