سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

پلیس مبارزه با مواد مخدر؛

۲۰۴ کیلو تریاک در عملیات پلیسی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک با پلیس استان "خراسان جنوبی" و کشف ۲۰۴ کیلو تریاک خبر داد.

پیام فرزند شهید محراب آیت الله اشرفى اصفهانى به تولیت و امام جماعت مجتمع مذهبى فرهنگى مسجدجامع امیرالمومنین (ع) به آیت الله اعرافى مدیر حوزه هاى علمیه کشور

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در دو روز نخست بازگشایی مدارس، ناوگان اتوبوسرانی در خدمت دانش‌آموزان‌ عزیز و والدین آنها بود، گفت: از اول هفته نسبت به فعال‌سازی سرویس اتوبوس مدرسه در محور های محل استقرار مدارس در 22 منطقه اقدام کردیم. 
کمیسیون ملی یونسکو- ایران با همکاری موسسه فرهنگی اکو، نمایشگاه تذهیب ایرانی شامل ۲۷ اثر تذهیب نفیس از استادان و هنرمندان را به‌شکل مجازی برگزار می‌کند.
دهمین همایش بین المللی امام سجاد (ع) در بستر فضای مجازی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) آغاز شد و تا ۲۴ شهریور (۲۵ محرم) ادامه دارد.

پوستر جشنواره ملی حماسه گویان با حضور مسئول برنامه شب های خاطره حوزه هنری کل کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان اصفهان در دفتر رئیس حوزه هنری این استان رونمایی می شود.
آنچه در روز نهم ماه محرم بر کاروان «امام حسین (ع)» گذشت

روزى به نام حضرت «ابوالفضل العباس (ع)»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز تاسوعا را به نام حضرت «ابوالفضل عباس (ع)» نام گذاری کرده اند اگرچه حضرت «ابوالفضل عباس (ع)» در روز عاشورا به شهادت رسیدند، اما این نامگذاری از سوی دوستداران «اهل بیت (ع)» در دهه ابتدایی ماه محرم بوده و البته این نامگذاری بسیار بجا است.
در گفتگو با دکتر سید اصغر محمودآبادی مولف چندین کتاب تحقیقی پیرامون تاریخ ایران کهن و دوران اسلامی مطرح شد؛

ما تاریخ را محاکمه نمی کنیم  ما آن را روایت می کنیم

خانواده سید اصغر محمود آبادی  اصالتا اهل روستای  محمود اباد در شمال اصفهان بودند و پدر وی در بازار، کسب و کار داشت. سید اصغر در اصفهان متولد و بزرگ شد. وی از کودکی به تاریخ علاقه مند بود. عشق به تاریخ از پدربزرگ مادری اش که معلم قرآن بود به وی منتقل شد. در سال 1350 که  وارد دانشگاه اصفهان شد با وجودی که رشته تحصیلی اش قبل از دانشگاه، ریاضی بود اما دررشته تاریخ فارغ التحصیل شد  ودر سال 54 لیسا نس تاریخ و ایران شناسی را  اخذ کرد .