قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

امشب برابر با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر است که برای این شب اعمال عبادی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است: اعمالی که در هر سه شب انجام می‌‌شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص شب قدر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم به عنوان نقطه عطفی در استفاده از فضای مجازی یاد کرد و گفت: با این نمایشگاه به عنوان یک بستر تحول می‌توان با قرآن انس پیدا کرد.
شب قدر، از مباحث بسیار مهم در زندگی انسان است و هدف آن است که در چنین شبی انسان، هندسه وجودی خود را بشناسد. قدر به معنای تقدیر و اندازه گیری است و در چنین شبی انسان باید علاوه بر اعمال عبادی، ساعتی به تفکر بنشیند، بلکه قدر خود را بیابد و قیمت خود را بشناسد.
قرآن کریم وظیفه تبیین آیات قرآن را بر عهده پیامبر اکرم (ص) گذاشته است آنجا که می‌فرماید: «وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ» (سوره نحل، آیه ۴۴)

رئیس سازمان تبلیغات گفت: در حال حاضر کشور در یک محاصره تبلیغی قرار دارد و در این میان روابط عمومی سازمان تبلیغات به‌عنوان یک بازوی قدرتمند می‌تواند زمینه شکست این محاصره را فراهم سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

اولین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه نخستین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» در راه است، گفت: این جشنواره در قالب دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت و رمضان برگزار خواهد شد.