بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بازار سرمایه مسیر خلق ثروت ملی است گفت: اصلاح ساختار مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس تنها از طریق بازار سرمایه محقق می شود و خصوصی سازی و عرضه سهام این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت پایان وابستگی مالی است.
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس را برای پاسخگویی به مجلس خبر داد.
پرسون گزارش می دهد؛

در بازار بورس امروز چه گذشت

بازار امروز و ازینجا به بعد اگر منفی باشد علت آن ترس از باختن و فشار روانی حاصل از آن است چون اگر مبنا را eps قرار دهیم آن نمادهایی که eps محور بودند به نقطه ای رسیده اند که اساسا بدون حمایت هم خودشان باید متعادل شوند.
با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران کلید خورد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید پول‌هایی که وارد بازار بورس می‌شود، برای حمایت از تولید یا تأمین نقدینگی جاری شرکت‌ها صرف شود.
پرسون گزارش می‌دهد؛

در بازار بورس امروز جهان چه گذشت؟

هرچند بازار امروز شدیدا منفی بود اما نقدینگی حاصل از فروش سهام دیر یا زود مجددا در همین بازار باید خرید کند البته تصور می شود که در انتخاب بعدی برای خرید یک تفاوت اساسی صورت گیرد.
بانک ملت زیرمجموعه هایی دارد که پتانسیل عرضه آن ها در بازار وجود دارد و شرکت نیز نظر مساعدی برای عرضه آن ها طی سال جاری دارد لذا این نیز به عنوان یک پتانسیل ارزیابی می شود خصوصا که گروه مالی ملت می تواند ارزش بازار بسیار با اهمیتی داشته باشد.
قائم مقام و عضو هیات عامل سازمان ایمیدرو از الزام افزایش سرمایه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان حداکثر تا 2 ماه آینده خبر داد.
نایب رییس مجلس مشکل صنعت خودرو را ضعف در سیاستگذاری و راهبری دانست و با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: سازوکار پیشنهادی ما عرضه خودرو در بازار بورس کالاست که البته ملاحظاتی نیز دارد و باید اقدامات موازی دیگری نیز در کنار این اصلاح صورت پذیرد.
در مهر سال ۱۳۹۷ یکباره دنیا  در بازار بورس مثل اینکه به آخر رسیده بود. بازار بدجوری دچار تنش شده بود. شپنا حدود ۴۰ درصد ریخت، فولاد ۳۰ درصد و بقیه بازار هم به پیروی از سهام بزرگ اصلاح کردند.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت در حمایت از بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و توصیه میکنم کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتما باید حوصله به خرج بدهند و نباید بگذارند دیگران از کم حوصلگی آن‌ها سوء استفاده کنند.
سخنگوی دولت درباره مصوبات دولت در موضوع آب، برق و گاز اظهار داشت: در این حوزه خدمات مرتبط با زندگی روزمره مردم در دو دولت جزو برنامه‌های بود که در سال ۹۳ طراحی و با جدیت دنبال شد. در برق اجرای نظریه امام راحل و تصویب آن در دستور کار قرار گرفت.
یکی از مهم‌ترین توصیه‌های سرمایه ­گذاری در بازارهای مالی دنیا و در کشورمان داشتن دیدگاه بلند مدت است. دیدگاه بلند مدت را عموما ۵ ساله و بیشتر تفسیر می‌­کنند. سوال اساسی این است که چرا دیدگاه بلندمدت در سرمایه‌گذاری اهمیت دارد؟