بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

پاییز زودتر به بورس رسید

هراس در بازار سرمایه

امروز حتی اگر معجزه در بورس رخ دهد بازهم بازدهی ماهانه نمی‌تواند حتی به نمره صفر برسد، زیرا در حال حاضر رقم شاخص کل با آخرین عدد شاخص در ماه قبل حدود ۱۰۵ هزار واحد فاصله دارد.
انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، گام بزرگی برای متعادل کردن بورس به شمار می‌رود که به نظر کارشناسان با اجرایی شدن آن، هیجانات بازار کنترل و صف‌های فروش جمع می‌شود و رونق دوباره به بورس باز می‌گردد.
گروهی از تحلیلگران باور دارند بورس، تورم انتظاری را در خود انعکاس می‌داد و اکنون که بازار سهام سیر نزولی گرفته است، می‌تواند نشان دهنده تعدیل انتظارات تورمی باشد. این موضوع موجب شده بود که دسته‌ای از فعالان عنوان کنند، کاهش بورس در نهایت منجر به افت قیمت دلار خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
اوراق اختیار فروش تبعی، قراردادی است که شرکت‌های فعال در بازار سرمایه برای حفظ دارایی سهام خود و حمایت از سهامداران منتشر می‌کنند.
شاخص کل بورس تهران با افت ۱۱ هزار واحدی درارتفاع یک میلیون و ۶۸۸ هزار واحدی ایستاد.

پیش گشایش بازار امروز 30 شهریور 99

تعادل در عرضه و تقاضا

در مرحله پیش گشایش بازار سهام امروز، نمادهای پالایشی تقاضای زیادی دارند و از طرفی نیز نمادهای خودرویی مانند خگستر و خساپا عرضه بالایی دارند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی شرکت‌ها به لحاظ ارزندگی، ارزنده هستند و سرمایه‌گذاران اگر دست از نوسان‌گیری بکشند بازار وضعیت بهتری را پیدا می‌کند.

رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود را برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.
در پایان معاملات امروز در حالی که شاخص کل در ابتدا ریزش داشت ولی با افزایش تقاضا شاخص دوباره روند صعودی پیدا کرد، اما دوباره با بازگشایی نمادهای پالایشی شاخص کل افت داشت و به یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید.
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز شنبه 29 شهریور ماه میزبان عرضه 83 هزار و 356 تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، وکیوم باتوم، گوگرد، لوب کات و روغن پایه است.
اولین پیام کارگزاری‌ها

اعلام جزئیات عرضه اولیه وسپهر

​طبق اعلام کارگزاری‌ها، فردا یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، نماد «وسپهر» در بازار فرابورس عرضه می‌شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ١٠١٠ تومان است.
بر اساس جزییات آخرین جلسه اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تاکید قرار گرفت.
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد: به زودی کمیته ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود.
سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از محل سایر اندوخته ها موافقت کرد.

سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: قرار است طبق مصوبه شورا عالی بورس، ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت تحت عنوان هلدینگ ملی وارد بازار سرمایه شود.
کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزنده شده سهم‌ها در پی اصلاح اخیر باعث خریدها خوبی از سوی سهام داران شده است.