بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن ماه در 53اُمین سفر استانی، با حضور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه تخصصی اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گزارشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی و نیز اقدامات مرتبط با توسعه خدمات درمان مستقیم در این استان ارائه کرد.
براساس سیاست های دولت وام ازدواج در بانک ملی ایران بی وقفه پرداخت می شود ؛ این بانک از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه 1402 طی 10 ماه ،تعداد 141 هزار و 176 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.
طبق تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی ن.م و بیمه کوثر؛

صدور بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری برای چند هزار از ایتام تحت پوشش ساتا

به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ساتا با همکاری بیمه کوثر از دو طرح الحاقیه بیمه نامه عمر و حوادث همسر و فرزندان تحت تکفل بازنشستگان ن.م و بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری ایتام تحت پوشش ساتا ن.م رونمایی کرد.
معاون فنی مدیرعامل در بیمه‌های اشخاص بیمه نوین، طرح «بمانی» را جایگزینی برای بیمه‌های عمر و حوادث دانست که در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به انجام معاینات پزشکی برای هر فردی قابل صدور است.
​ همزمان با امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاونت فناوری اطلاعات و اداره کل هوشمندسازی و نوآوری این بانک نیز با پارک علم و فناوری این دانشگاه تفاهم‌نامه تأسیس آکادمی بانکداری هوشمند امضا کرد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت:همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 183 طرح تولیدی و تعاونی اشتغالزا با استفاده از تسهیلات 12 هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سراسر کشور افتتاح می شود.
بانک مرکزی با هدف تشدید نظارت بر شبکه بانکی، تقویت سامانه های موجود و ایجاد سامانه های جدید را در دستور کار خود قرار داده است. در این مطلب شرایط جدید دریافت تسهیلات و افتتاح حساب را طبق سامانه‌های جدید می‌خوانید.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، گفت: برای سال آینده ‎بانک مرکزی، ۸ بانک را در مسیر اصلاح قرار داده است و طبق تاکید دکتر فرزین، بانکی که اصلاح نشود منحل خواهد شد.
بانک مرکزی در آینده نزدیک بازار سلف را در مرکز مبادله ایران راه اندازی خواهد کرد و به این واسطه ارز را پیش فروش اغاز خواهد شد تا زمینه برای ایجاد اطمینان خاطر درخصوص نوسانات نرخ نزد فعالان اقتصادی به وجود آید.
بانک مرکزی گزارش داد با اجرای سیاست‌ پولی، کنترل ترازنامه و تثبیت نرخ ارز، رشد ۱۲ ماهه نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در مهرماه ۱۴۰۰ به ۲۵ درصد رسید. رشد ۱۲ ماهه پایه پولی نیز در ادامه روند نزولی از ۴۵ درصد در فروردین‌ ۱۴۰۲ به ۳۳.۵ درصد در آذرماه کاهش یافت که ماحصل این اقدامات، کاهش ۱۷ واحد درصدی تورم است.
بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با دراختیار داشتن 11 هزار و 593 تخت فعال بیمارستانی، پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیشترین تعداد تخت‌های بیمارستانی را در مراکز درمانی ملکی خود برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در اختیار دارد که در سال 1401 در مجموع تعداد بستری‌شدگان در این مراکز بالغ بر یک میلیون نفر بوده است.
طرح تولید کنسانتره آهن شرکت پدیده کاوش ایرانیان که توسط بانک صنعت و معدن از محل منابع داخلی این بانک تامین مالی شده است در سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان افتتاح شد.با حضور رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید عباسیان معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات و مهرداد بهره مند مدیر استانی هرمزگان بانک صنعت و معدن افتتاح شد.