حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص؛

تبصره ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر

با نظر اکثریت قاطع قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، تبصره ماده 45 الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر، ناظر به مرحله اجرای حکم بوده و هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی برای اعمال مقررات تخفیف در هنگام صدور رأی و تعیین مجازات از ناحیه دادگاه ایجاد نمی‌کند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را اعلام کرد و گفت: در ۹ استان بارش باران گزارش شده است.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام علی ع دادستانی کل و دیوان عالی کشور در پیامی حماسه غرورآفرین حمله پهبادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف نظامی رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی را تبریک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری حمله دلاورانه و غیورانه به اهداف رژیم اشغالگر قدس را  دفاعی مشروع و غرورآفرین عنوان کرد و گفت: مردم  باغیرت و متدین با حضور و حمایت خود نشان دادند که عظمت این اقدام بزرگ و عملیات غرور آفرین را درک کرده اند.
رئیس قوه قضاییه گفت: همه مدیران قضایی در کلیه سطوح موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند روزآمدشده‌ی تحول قضایی هستند و مراحل اجرایی این سند باید به سرعت در همه بخش‌های قوه قضاییه پیاده‌سازی و عملیاتی شود.
سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت که بر خلاف باور رایج غلط در نوروز ۱۴۰۳ سهم کسانی که کمتر از یک سال از گواهینامه آن‌ها می‌گذرد در وقوع تصادفات صفر درصد بوده است. همچنین تنها چهار درصد از تصادفات به خاطر رانندگانی است که بین یک تا دو سال از گواهینامه آن‌ها می‌گذرد و این یعنی ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته است.