بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
امیر حاتمی گفت: مقرر شد به ازای هر روز بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش عادی مبلغ 5 میلیون ریال و در بخش ویژه مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کمک به مراکز درمانی نیروهای مسلح پرداخت شود.
سخنگوی دولت گفت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده مبتلا به کروناست از شیوه‌هایی مانند ردیابی موبایل کنترل می‌شود و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی متوجه اش خواهد شد.
از آنجا که علاوه بر راه تنفسی، ویروس کرونا از طریق مخاط بینی، چشم و دهان و یا لمس سطوح منتقل می‌شود، عینک آفتابی، هندزفری، ساعت مچی و دیگر وسایل مورد استفاده روزمره باید مرتب ضدعفونی شوند.

نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در کنار مدافعان سلامت است، گفت: فهم مشکلات درمانی نیازمند نظارت میدانی است.
شانه‌ساز با اشاره به فرآیند سخت واردات دارو به داخل کشور خبر داد؛

توزیع واکسن آنفولانزای ایرانی از 1400/ واردات دارو در نهایت شیطنت دشمن انجام می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دارو و تجهیزات پزشکی خارجی در نهایت سختی و با کارشکنی‌های دشمن وارد کشور می‌شود، گفت : از سال آینده واکسن آنفلوآنزای ایرانی در بازار توزیع می‌شود تا دیگر بیماران نگران واردات واکسن نباشند.
بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان زنده بماند. این مقدار چهار برابر بیشتر از زمانی است که ویروس آنفلوآنزا روی پوست زنده می‌ماند.

پوسیدگی دندان‌ها و ساییدگی فک و لثه از جمله مشکلاتی است که برخی افراد گرفتار آن هستند و با افزایش سن اتفاق افتادن این معضل به صورت طبیعی خواهد بود، اما رخ دادن چنین اتفاقی در سنین کم اتفاقی غیر طبیعی است که باید برای حل آن روند درمان در پیش گرفت.