مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر دولت قبل از بازگشایی مدارس، نمایندگان را طرف مشورت خود قرار می داد بهتر می‌توانست دو گانه «سلامت» و «آموزش» را مدیریت کند؛ این دوگانه به خوبی مدیریت نشد.
رییس جمهوری درباره ناکامی آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: پیشاپیش پیروزی روزهای شنبه و یکشنبه و شکست مفتضحانه آمریکا را به ملت ایران را تبریک می‌گویم.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی، گفت: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و دو سوم کارکنان باید دورکاری کنند.
عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند تاکیدکرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

۲۰جزء لازم توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات مستقر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر ارتباطات از استقرار بیست جز از ۲۳جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
رئیس مجلس در پایان نشست سران ۳ قوه:

مجلس در ۳ فرصت ۱۰۰ روزه باقی مانده به دولت کمک می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که بار سنگین مسائل اجرایی بر دوش دولت است گفت: ما نیز در این مدت باقی مانده از دولت که به فرموده رهبر معظم انقلاب ۳ فرصت ۱۰۰ روزه است به دولت برای کاهش مشکلات و سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کمک می کنیم.
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: ساختار معیوب بودجه کنونی موجب عدم تراز بودجه، کسری، رشد نقدینگی و پایه پولی و تورم، عدم شفافیت، ناکارآمدی و ... شده در صورتی که حتی ردیف بودجه برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها قابل اصلاح و حذف است.
در راستای تصمیمات جدید دولت و مجلس برای تقویت بورس؛

معاون وزیر اقتصاد: آینده اقتصاد کشور به بازار سرمایه گره خورده است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در توضیح نشست امروز این کمیسیون با مدیران و کارشناسان بورس، گفت: مسوولان نباید در موضوع بازار سرمایه که تخصصی است، صحبت های غیرتخصصی کنند، این نوع صحبت کردن انتظار بازار را بالا می برد.
رضاخواه در تشریح طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات:

فیلترینگ موجب رشد شبکه‌های بومی نمی‌شود

نماینده مردم تهران با اشاره به عدم جامعیت قانون جرائم رایانه‌ای گفت: سوءبرداشت از مفاد این قانون باعث ضربه به کسب‌وکارهای مجازی شده است که طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات آن را برطرف می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه و پول مردم در بورس باید به درستی صیانت شود و همین موضوع از اولویت‌های مجلس است از آمادگی مجلس برای کمک به دولت در این بخش خبر داد.
حزب ندای ایرانیان در مخالفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس، اعلام کرد: محورهای این طرح حقوق مردم را محدودتر می‌کند و با چارچوب‌های دموکراسی و حقوق ملت سازگار نیست و این متن غیرحقوقی بر مبنای تفسیرپذیری و سلیقه محوری تهیه‌شده است و نگاه سلیقه ای در بررسی و نظارت را افزایش می‌دهد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو به طرز عجیبی رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن خروج سرمایه ها از بورس است، همچنین مافیایی که در دل برخی نهادهای دولتی شکل گرفته، بر این وضعیت می دمند.