هرمزگان

مدیر مالی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از استقرار عمده‌ی منابع مالی این شرکت در شعب بانک‌های استان هرمزگان خبر داد و افزود: خودکفایی در تولید انرژی، افزایش صادرات و اشتغال گسترده ازجمله نتایج همکاری و همراهی گذشته و حال نظام بانکداری با ابر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در دولت تدبیر و امید نوسازی محورهای مواصلاتی جزیره قشم با مساحت بیش از یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع برای ارتباط مناسب ۶۷ روستا آغاز شد و این امر ادامه دارد.
به مناسبت «هفته هرمزگان»بررسی شد؛

غذاهای سنتی، هویت هرمزگان


روزهای اولی که به بندرعباس آمده‌بودم و به پیشنهاد دوستی، نان تموشی را امتحان کردم، چهره‌ام در هم فرورفت و لندلندکنان به خانه برگشتم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: مردم برای حفظ جان خود، بستگان و همنوعان شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا جان کسی در خطر قرار نگیرد.
کارگردان مستند «لنه1927 بندرعباس»در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

تلاش فردی و گروهی موثرتر از جایزه

«بهروز عباسی دشتی» کارگردان هرمزگان متولد سال 1360 است. او به کارگردانی تئاتر اشتغال دارد و عضو کروه تئاتر «تی‌تووک» است. این هنرمند هرمزگانی در زمینه‌ای غیر از هنر تحصیل کرده است.
از این کارگردان به تازگی دو فیلم منتشر شده است.یکی از این دو فیلم «ما داریم قد ماه؟» نام دارد که یک فیلم تجربی است. فیلمبرداری‌این فیلم در شرکت‌های صنعتی غرب بندرعباس انجام شده است و توانسته دو جایزه بین‌المللی در ترکیه و فرانسه به دست بیاورد. این فیلم به جشنواره‌های بزرگ‌تری معرفی شده و در انتظار اتفاقات بهتری است. اما فیلم دیگر او مستندی است با نام«لنه 1927بندرعباس» که موضوع مصاحبه ماست. با ما همراه باشید.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید ماهی حلوا سیاه و شوریده از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد امسال در صیدگاه‌های استان هرمزگان ممنوع شد.
مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره هم اکنون میزبان چهار اردوی تیم ملی پارالمپیکی است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای هرمزگان از افت شدید ذخایر آبی سدهای استان به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: آب برخی از سدهای استان هم اکنون رو به پایان است.
کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه‌هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، هندوستان و آفریقا به هرمزگان کوچ می‌کنند
با محوریت امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی؛

بیست و سومین جشنواره قصه گویی در هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون امسال با محورهای موضوعی«امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی» برگزار می‌شود.