کهگیلویه و بویراحمد

بی مهری‌های مسکن مهر و سردرگمی ساکنانش همچنان در شهرک "بلکوی" یاسوج ادامه دارد حدود ۷۰ خانه مسکن مهر در این شهرک همچنان بلاتکلیف رها شده و صاحبان این خانه ها در شرایط اقتصادی و تورم کنونی مستاجر و بی سرپناه هستند.
کهگیلویه وبویراحمد از مناطق اصلی تاریخی عیلامی بوده که مطالعه باستان شناسان در استان نشان می دهد قدمت این سرزمین به دوران پارینه سنگی می‌رسد.کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی غنی از فرهنگ و ادبیات عامیانه است و ضرب‌المثل قسمتی از این فرهنگ را تشکیل می‌دهد که بخش هایی از این سخنان حکمت آموز در استان همچنان رواج دارد و برخی از آنها در حال فراموشی است.
با حمایت بانک سامان صورت گرفت؛

تکمیل خانه‌های سی‌سخت

مدیر عامل موسسه خیریه نیکان ماموت از تکمیل 60 واحد مسکونی در روستاهای سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد با حمایت و اسپانسری بانک سامان خبر داد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: پایداری اشتغال و محرومیت‌زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، پشتیبانی از تولید، رونق کشاورزی در اراضی دیم‌زار و کم بازده استان از اهداف این ستاد در زمینه حمایت از کشاورزان در طرح یاد شده است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: با تمام مشکلات و معضلات با همت کشاورزان و تلاش شبانه‌روزی همکاران خود در این ادراه، بیش از ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف «۱۰ هزار و ۵۰۰ تن سیلویی» و «هزار و ۶۰۰ تن بذری» از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.
رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اشاره به وجود تقلب‌ها و همچنین عرضه غیربهداشتی شیر در برخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی شهریاسوج، گفت: ۹ مرکز عرضه لبنیات سنتی به‌دلیل بالا بودن بار میکروبی شیر پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس منابع آب کهگیلویه، چرام و لنده از کاهش ذخایر و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده خبر داد و گفت: رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آب ضروری است و کشاورزان از کاشت محصولات پر آب بر اجتناب کنند.
فرماندار گچساران اظهار داشت: خیلی بد است در شهرستانی که نفت، گاز، پتروشیمی و نیز دیگر صنایع مهم را دارد نرخ بیکاری از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر باشد که این قابل قبول نیست که شهرستانی با این ظرفیت‌ها این همه جوان بیکار داشته باشد.