علت عدم دسترسی به برخی داروهای اعصاب و روان چیست؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو دلایل برخی عدم دسترسی‌های مقطعی به داروهای اعصاب و روان را تامین نقدینگی شرکت‌های دارویی اعلام کرد.
تصویر علت عدم دسترسی به برخی داروهای اعصاب و روان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روبط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن تشکر از دغدغه و توجه انجمن‌های تخصصی حوزه سلامت روان درخصوص تامین داروهای بیماران اعلام کرد: «سازمان غذا و دارو همواره در جهت دسترسی آسان بیماران به داروی مورد نیاز نهایت تلاش خود را به کار گرفته ولی با توجه به چالش‌هایی از جمله مشکل تامین نقدینگی شرکت‌های تأمین کننده، تولید برخی از داروها مثل کلومیپرامین و مدافینیل به تعویق افتاده که طی ماه جاری برطرف خواهد شد.

همچنین برخی داروها مانند ترازودون و دوکسپین به مقدار قابل توجهی نسبت به سال قبل تولید شده و در دسترس قرار گرفته است و تعدادی از داروها مثل ماپروتیلین، ریتالین و شربت ریسپریدون که اوایل سال ۱۴۰۲ دچار عدم دسترسی بوده از طریق واردات و تولید داخل در کنار به هم طور کامل تأمین شده است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرده است: این سازمان در جهت تأمین اقلام دارویی کشور به طور مداوم در حال تلاش و پیگیری بوده تا دارو هر چه سریعتر در دسترس بیماران و خانواده های ایشان قرار گیرد.»

منبع: ایسنا

669204