اگر بازگردیم همان سیاست‌ها را اجرا می‌کنیم

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره انتشار اوراق گفت: در سال ۹۹ وقتی درآمدی نفتی به ۷.۵ میالیارد دلار تقلیل یافت، ناچار بودیم از دارایی‌های‌ مالی استفاده کنیم.
تصویر اگر بازگردیم همان سیاست‌ها را اجرا می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم و دوازدهم در نشست خبری که صبح امروز شنبه 29 اردیبهشت برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره انتشار اوراق گفت: کشور باید بر پایه مالیت اداره شود این مالیات اگر برای هزینه‌ها ناکافی باشد لازم داریم برای جبران این کسری 2 چیز را باید بفروشیم، یا باید دارایی های سرمایه‌ای خود یعنی نفت را بفروشیم یا باید دارایی ها مالی خود را بفروشیم. هر مقدار که دارایی سرمایه‌ای بتواند کاهش مالیاتی را جبران کند ما کم‌تر از واگذاری دارایی‌های مالی استفاده می‌کنیم. در سال ۹۹ وقتی درآمدی نفتی به ۷.۵ میلیارد دلار تقلیل یافت، ناچار بودیم از دارایی‌های‌ مالی استفاده کنیم. ولی الان سوال این است، وقتی طبق اظهارات مسئولین دولت ۳۵ میلیارد دلار، یک سال 28 میلیارد دلار درآمد نفتی وجود دارد، دیگر چرا باید 300 هزار میلیارد تومان دارایی‌های مالی منتشر شود؟ البته بنده قصد انتقاد از مدیران اقتصادی را ندارم و با توجه به محدودیت‌ها درک می‌کنم.

او همچنین درباره سیاست اقتصاد مقاومتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: در دولت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین کردیم و ۱۰۰ طرح و ۲۰۰ پروژه را برنامه ریزی کردیم. به طرح‌های زیربنایی توجه کردیم و شبکه ریلی ۵ استان را به شبکه سراسری وصل کردیم. سد و آزادراه در همان دوره افتتاح شد و گزارش آنها وجود دارد. به وضعیت معیشتی کارکنان، بازنشستگان و مددجویان توجه کردیم. تا سال ۹۷ تلاش کردیم رشد حقوق‌ها بیشتر از تورم باشد. از سال ۹۷ به بعد از ظرفیت بند الف ماده ۵۰ استفاده کردیم و حقوق شاغلین را ۵۰ درصد افزایش دادیم. آن سیاست‌ها، سیاست درست و موفقی بود و اگر بازگردیم همین سیاست‌ها را اجرا می‌کنیم.

منبع: ایسنا

669169