رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد:

پروژه های عمرانی ۱۴۰۳ مشهد دارای مطالعات و قابلیت اجرا دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد گفت: پروژه های عمرانی را با نظر شهرداران مناطق، مدیران اجرایی و معاونین تعریف کرده آیم تا بتوانیم در زمان مناسب از آنها مطالبه گری کنیم.
تصویر پروژه های عمرانی ۱۴۰۳ مشهد دارای مطالعات و قابلیت اجرا دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، از مشهد؛ مجید نژاد حسین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پروژه های عمرانی ۱۴۰۳ به گونه ای طراحی شده تا بتوانیم از مدیران مربوطه مطالبه گری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد با بیان اینکه دغدغه های زیادی در کمیسیون عمران و حمل و نقل وجود دارد، گفت: موضوعات خطوط قطار شهری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و اجرای پروژه های عمرانی دارای مطالعات قابل قبول از مهم ترین برنامه های مدنظر ما است.

تامین ناوگان خط یک و تکمیل خطوط ۲و ۳

وی با بیان اینکه تامین واگن برای خط یک به منظور نوسازی و افزایش میزان حجم خدمات در دستور کار قرار دارد گفت: فرایند انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار و مجوز انعقاد قرارداد در شورا انجام شده تا ۶۰ واگن به خط یک اضافه شود.

نژاد حسین با اشاره به تکمیل ایستگاه های خط ۲ به عنوان یک هدف اصلی در این دوره بیان داشت: تاکنون دسترسی ایستگاه الندشت تکمیل شده و ایستگاه سلامت نیز تا بهمن ماه ۱۴۰۴ تحویل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت تسریع در فرایند ساخت فاز اول خط سه عنوان کرد: ایستگاه پایانه مسافربری، باب الجواد(ع) و ایستگاه شهدا تلاش می شود تا پایان شهریور و مهر ماه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه خط چهار در حال حفاری می‌باشد گفت: در این حوزه برنامه ریزی های صورت گرفته تا در پایان سال ۱۴۰۴ تمامی حفاری های لازم انجام شود.

تامین ۴۵۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم

نژاد حسین با اشاره به تلاش های مداوم شورای ششم برای تامین و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت: در این شورا و در هفت ماه گذشته ۳ قرارداد به شورا آمده و مجوز های لازم به شهرداری داده شده تا حدود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد تصریح کرد: با تزریق مالی این اتوبوس ها می‌آید که آخرین قرارداد مربوط به تامین ۵۹ اتوبوس است که فکر میکنم طی ماه آینده به مشهد بیایند.

وی با اشاره به تامین و بکارگیری اتوبوس برقی گفت: برای تامین۲۵۰ اتوبوس موافقت انجام شده و به شهرداری مجوز داده داده شده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در پیش گرفتیم

نژاد حسین با اشاره به فعالیت های شورای ششم در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی رویکرد تکمیل پروژه های باقیمانده از دوره قبل که همکارانمان در شورای پنجم استارت زده بودند را در پیش گرفتیم که می توان به پروژه چهار سطحی آزادگان و خلیج فارس اشاره کرد که تکمیل شدند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد یادآور شد: یک سری پروژه های سنواتی و مطالعاتی همانند تعریض پل سرخس، پا میرزایی و دهرود که شروع شده بود و متوقف بود با پیگیری های متعدد مجدد در مسیر اصلی خود قرار گرفت و سبب باز شدن گره های مهمی در محلات کم برخوردار شهر شد.

برای ۱۴۰۳ طرح های عمرانی خوبی پیش بینی شده است

نژاد حسین با اشاره به انجام مطالعات عمرانی برای اجرای پروژه های کاربردی در سطح شهر گفت: برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ حدود ۱۰ تقاطع پیش بینی کرده ایم و پروژه ها مطالعاتشان انجام شده و در آلبوم بودجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این پروژه ها مطالعات شأن جواب داده و طرح آن آماده است و جزو پروژه های کلان‌شهری است که با اجرای آنها سبب رضایت مندی برای مردم میشوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد، ادامه داد: در برنامه‌ها ۶۰ مورد اصلاح هندسی کوچک است که می‌تواند تاثیر گذاری بسیاری زیادی داشته باشد که اجرای آن را به مناطق تفیذ کرده ایم.

نژاد حسین تصریح کرد: پروژه های عمرانی را با نظر شهرداران مناطق، مدیران اجرایی و معاونین تعریف کرده آیم تا بتوانیم در زمان مناسب از آنها مطالبه گری کنیم.

وی بیان داشت: نباید یک پروژه را آغاز کنیم و ببینیم که پروژه طرح و تملک نداشته است بنابراین همه پروژه ها با هماهنگی معاونت فنی و عمران و هماهنگی مناطق انجام شده تا همه آنها به نتیجه برسد.

منبع: پُرسون

668391